Απολύσεις στη Σέλμαν

Σε αναδιάρθρωση δανείων με επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής, μεταφορά παραγωγικών μονάδων σε φθηνότερες χώρες, μείωση προσωπικού, πώληση ακινήτων ή άλλων περιουσιακών στοιχείων αλλά και στην αναζήτηση νέων αγορών προχωρούν οι υπερχρεωμένες επιχειρήσεις προκειμένου να επιβιώσουν στις ασφυκτικές συνθήκες ρευστότητας που επικρατούν σήμερα στην αγορά. Με τις τράπεζες να κρατούν την κάνουλα της χρηματοδότησης κλειστή, όσες επιχειρήσεις είχαν συνηθίσει τα προηγούμενα χρόνια να στηρίζονται στον τραπεζικό δανεισμό για να καλύπτουν τα ανοίγματά τους προχωρούν σήμερα στη λήψη γενναίων μέτρων για να παραμείνουν στην αγορά.

Οι δυσκολίες αποτυπώνονται πλέον ανάγλυφα και στους ισολογισμούς εξαμήνου των εταιρειών που είναι εισηγμένες στο Χρηματιστήριο Αθηνών όπου για πρώτη φορά στην ιστορία του Χρηματιστηρίου οι ζημιογόνες εταιρείες είναι περισσότερες από τις κερδοφόρες. Στις 265 εισηγμένες με ισολογισμό οι 144 εμφανίζουν ζημιές (περίπου 54%), ενώ 50 από αυτές παρουσιάζουν αύξηση ζημιών και άλλες 57 γυρίζουν σε ζημιές ύστερα από κερδοφορία. Αντίθετα από τις 121 κερδοφόρες, μόνο οι 24 εμφάνισαν αύξηση κερδών και μόλις 18 γύρισαν σε κέρδη ύστερα από ζημιογόνες χρήσεις. Αύξηση υποχρεώσεων

Ρυθμιστικός παράγοντας των λύσεων που επιλέγονται, είναι η σταδιακή αύξηση των υποχρεώσεων των εταιρειών και κυρίως του τραπεζικού τους δανεισμού, άσχετα αν οι περισσότεροι επιχειρηματίες έχουν προχωρήσει σε αναδιάρθρωση δανείων με μετατροπή των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων σε μακροπρόθεσμες. «Δεν με φοβίζει το δύσκολο παρόν, με προβληματίζει το αμφίβολο μέλλον» αναφέρει χαρακτηριστικά μάνατζερ από τον χώρο της ενέργειας που δεν είναι από τους κλάδους με τη μεγαλύτερη κρίση, αφού βρίσκεται σε φάση επενδυτικής ωρίμανσης.

«Δύο είναι τα “κλειδιά” της επιβίωσης,η αύξηση των εξαγωγών που είναι η ευχάριστη πλευρά και η μείωση του προσωπικού που είναι η δυσάρεστη πλευρά» λέει ο κ. Α.Αδαμόπουλος πρόεδρος και ιδιοκτήτης της βιομηχανίας ξύλου Σέλμαν, η οποία στο εξάμηνο του 2010 με 43,5 εκατ. ευρώ τζίρο εμφάνισε 17,4 ευρώ ζημιές και συνολικές υποχρεώσεις προς τις τράπεζες περίπου 100 εκατ. ευρώ. «Παρά τα προβλήματα», προσθέτει ο κ. Αδαμόπουλος, «η ρευστότητα δεν μας έλειψε διότι οι τράπεζες μας πιστεύουν και εξακολουθούν να μας χρηματοδοτούν. Εμείς όμως ακριβώς επειδή βρισκόμαστε στο επίκεντρο ενός τεράστιου παγκόσμιου ανταγωνισμού είμαστε υποχρεωμένοι να κάνουμε μείωση του δανεισμού για να έχουμε προοπτική και να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί. Το 2010 αυξήσαμε τις εξαγωγές κατά 45% και μάλιστα η βασική κατεύθυνση των εξαγωγών είναι η γειτονική Τουρκία, η οποία είναι εξαιρετικά ανταγωνιστική.Για μας η αύξηση των εξαγωγών προς την Τουρκία είναι ένα μεγάλο τεστ κοπώσεως το οποίο το περάσαμε με επιτυχία» αναφέρει ο ίδιος. Ηδη από τις αρχές του 2010 οι νέοι ιδιοκτήτες της βιομηχανίας έχουν προχωρήσει σε δραστικές περικοπές δαπανών με ενοποιήσεις υπηρεσιών και δραστηριοτήτων και πώληση περιουσιακών στοιχείων.

Περιορισμός προσωπικού
Το τελευταίο χρονικό διάστημα, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει ξεκινήσει προσπάθεια περιορισμού του προσωπικού από τα 850 άτομα που είναι σήμερα, γεγονός που έχει δημιουργήσει και εσωτερικές αναταράξεις στην επιχείρηση, αλλά το κόστος της επιβίωσης σίγουρα θα μετρηθεί και σε απώλεια θέσεων εργασίας. Σύμφωνα με τον κ. Αδαμόπουλο, «αν δεν ακολουθηθεί η διαδικασία μείωσης δαπανών και προσωπικού είναι μαθηματικά βέβαιον ότι η Σέλμαν θα κλείσει». Οσον αφορά τον κλάδο του ξύλου, ο ιδιοκτήτης της Σέλμαν παρατηρεί ότι η Ελλάδα άργησε πολύ στον τεχνολογικό εκσυγχρονισμό του βασικού προϊόντος του ξύλου, που είναι το έπιπλο, ενώ από τη χώρα μας λείπει ο βιομηχανικός σχεδιασμός και η σωστή διαχείριση στις πωλήσεις επίπλων. «Μου κάνει εντύπωση που όταν ανοίγει ένα καλό μαγαζί με έπιπλα βάζει τόσο υψηλές τιμές σαν να θέλει να κάνει απόσβεση και να κάνει και κέρδη μέσα σε έναν χρόνο» αναφέρει και εκτιμά ότι «αυτή η κατάσταση με τις πολύ υψηλές τιμές δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο».

Η αναδιάρθρωση των δανειακών υποχρεώσεων είναι το πρώτο βήμα για την αντιμετώπιση της κατάστασης των υπερχρεωμένων εταιρειών. «Δεν χρειαζόμαστε άλλη αναδιάρθρωση των υποχρεώσεών μας και από άποψη χρηματοδότησης είμαστε από τις λίγες εταιρείες που διαθέτουν ανοικτές πιστώσεις με τις τράπεζες, ακριβώς επειδή κατέχουμε μεγάλα πάγια, τα πλοία» αναφέρει ο κ. Στ. Στάμος οικονομικός διευθυντής της ΑΝΕΚ, η οποία στο εξάμηνο εμφάνισε ζημιές 28,5 εκατ. ευρώ με τζίρο 112 εκατ. ευρώ τζίρο και δανειακές υποχρεώσεις που φθάνουν στα 400 εκατ. ευρώ αλλά στη συντριπτική τους πλειονότητα (235 εκατ. ευρώ) είναι μακροπρόθεσμες. Οι βραχυπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις μετά την αναδιάρθρωση που έγινε πέρυσι φθάνουν στα 74 εκατ. ευρώ, ένα ποσόν μάλλον λογικό, αν είναι λογική και η εξέλιξη της αγοράς στην ακτοπλοΐα και δεν έχουμε δυσά ρεστες εξελίξεις την επόμενη χρονιά. Πρόβλημα για τον όμιλο της ΑΝΕΚ (συμφερόντων Ι. Σ. Βαρδινογιάννη) είναι η θυγατρική της, Ηellenic Seaways, η οποία δραστηριοποιείται στις γραμμές του Αιγαίου και αποτελεί πηγή ζημιών. Η πορεία της εταιρείας συνδέεται σε μεγάλο βαθμό με τους ρυθμούς ανάπτυξης της οικονομίας, αφού η περαιτέρω ύφεση θα φέρει και λιγότερους επιβάτες. Ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Στάμο, οι τιμές των καυσίμων παραμένουν το πιο κρίσιμο μέγεθος επειδή καθορίζουν το αποτέλεσμα μιας επιχείρησης στην ακτοπλοΐα, άρα καθορίζουν και την πορεία του δανεισμού της. «Οι τιμές των καυσίμων θα διαδραματίσουν αυτή τη σεζόν τον πιο σημαντικό ρόλο, αφού θα κρίνουν εν πολλοίς την κερδοφορία των επιχειρήσεων» λέει ο οικονομικός διευθυντής της ΑΝΕΚ.

Μια ακτοπλοϊκή επιχείρηση εισπράττει σε καθημερινή βάση το αντίτιμο των εισιτηρίων που πληρώνουν οι επιβάτες, άρα διαθέτει αποθέματα ρευστότητας. «Ακριβώς όμως το αντίτιμο του εισιτηρίου περιλαμβάνει πολλές και πάγιες επιβαρύνσεις υπέρ τρίτων οι οποίες δεν έχουν καμία σχέση με το πραγματικό κόμιστρο» λέει ο κ. Στάμος ο οποίος θεωρεί ότι αν καταργηθούν αυτές οι επιβαρύνσεις και το εισιτήριο «ελαφρύνει», τότε θα μπαίνει και περισσότερος κόσμος στα πλοία.

Σε διαδικασία συνεννόησης με τις πιστώτριες τράπεζες για τη διαχείριση δανείων ύψους 230 εκατ. ευρώ βρίσκεται η εταιρεία Μ.Ι. Μαΐλλης, η οποία ασχολείται με είδη συσκευασίας και στο πρώτο εξάμηνο η μητρική, παρά την ανάκαμψη των πωλήσεων, εμφάνισε ζημιές 11,7 εκατ. ευρώ (έναντι 10,7 εκατ. ευρώ πέρυσι). Ο κύκλος εργασιών ενισχύθηκε και διαμορφώθηκε σε 128,8 εκατ. ευρώ σε επίπεδο ομίλου, σημειώνοντας αύξηση 24,6%.

Στο πλαίσιο μείωσης των υποχρεώσεών της, ο διευθυντής Αναδιάρθρωσης του ομίλου κ. Δ. Κουβάτσος αναφέρει: «Μεταφέραμε ένα εργοστάσιο από την “ακριβή” Ισπανία στη “φθηνότερη” Πολωνία και προσδοκούμε πλέον την ανάκαμψη των αγορών του εξωτερικού όπου δραστηριοποιείται η εταιρεία, αφού πάνω απο το 90% της παραγωγής της κατευθύνεται εκτός Ελλάδος».

/www.tovima.gr

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Boat

Messapia Travel

Messapia Travel
Όπου ονειρεύεσαι να βρεθείς.... Καλαβρής

Footer