Θετική η νομική γνομοδότηση για τους υπαλλήλους της ΔΗΚΕΜΕ και ΔΕΥΑΜ

Πρόσφατα οι υπάλληλοι των πρώην επιχειρήσεων ΔΗΚΕΜΕ και ΔΕΥΑΜ προχώρησαν στο να ζητήσουν νομική γνωμοδότηση προκειμένου από νομικούς να αναλυθεί η σχέση εργασίας τους στις πρώην Δημοτικές Επιχειρήσεις του Δήμου μας. Οι υπάλληλοι απευθύνθηκαν στο δικηγορικό γραφείο "Ρουπακιώτη και συνεργατών" με τα ερωτήματα
.α. Αν είναι έγκυρες οι συμβάσεις εργασίας ή ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου  που συνάψανε με την ΔΕΠΑΜ (ΔΗΚΕΜΕ) και μετά τη μετατροπή της σε κοινωφελή επιχείρηση.
β. Αν υπάρχει δυνατότητα μεταφοράς τους στο Δήμο Διρφύων-Μεσσαπίων ή σε νομικό πρόσωπο αυτού σε περίπτωση διάλυσης της κοινωφελούς επιχείρησης και βάση ποίων διατάξεων;

Το γνωστό δικηγορικό γραφείο του κου Ρουπακιώτη σε απαντητικό του έγγραφο με ημερομηνία 7 Φεβρουαρίου 2011 απαντά προς τους εργαζομένους της ΔΗΚΕΜΕ και ΔΕΥΑΜ ότι βάσει της κείμενης νομοθεσίας, όπως αυτή αναλύεται στο απαντητικό γνωμοδοτικό έγγραφο που τους απέστειλε, ότι και τα δύο προαναφερθέντα ερωτήματα γίνεται να πραγματοποιηθούν μιας και αυτό προβλέπεται από το νόμο.
Βασικά σημεία στο απαντητικό έγγραφο και τα οποία πιστοποιούν το δικαίωμα των υπαλλήλων της ΔΗΚΕΜΕ-ΔΕΥΑΜ τόσο στο να μεταφερθούν στο Δήμο όσο και στο νέο νομικό πρόσωπο που δημιουργήθηκε αλλά ταυτόχρονα να αναγνωριστούν οι συμβάσεις εργασίας τους αλλά ταυτόχρονα και το γεγονός ότι αποτελούν οι θέσεις τους πάγιες και διαρκείς ανάγκες είναι τα εξής:
.... "Από τα παραπάνω συνάγεται ότι οι σχέσεις εργασίας των Δημοτικών Επιχειρήσεων του 277π.δ. 410/1995 με το προσωπικό τους διέπονταν από τις διατάξεις του εργατικού κοινού δικαίου, σύμφωνα με το οποίο για το κύρος της σύμβασης εργασίας δεν απαιτείται η τήρηση εγγράφου τύπου, αυτή δε αποδεικνύεται με κάθε πρόσφορο μέσο".
Επίσης παραθέτει και τα εξής: .... " Ανεξάρτητα από την διαδικασία, η οποία τηρήθηκε κατά την πρόσληψή τους στις ανωτέρω επιχειρήσεις, θεωρείται νόμιμη από την ημερομηνία λήψης των σχετικών αποφάσεων των ανωτέρω συμβουλίων."
Στο σημείο αυτό εξηγείται ότι άσχετα με τον τρόπο προσελήφθησαν και από τη στιγμή που συνεδρίασε το Δ.Σ. και εφήρμοσε το άρθρο 249 του Ν. 3463/2006 και το 64 του Ν. 3801/2009 η πρόσληψη θεωρείται νόμιμη άσχετα αν κατά την αρχική τους πρόσληψη δεν είχε τηρηθεί η νόμιμη διαδικασία.
Σε άλλο σημείο τονίζει ότι με απόφαση του Δ.Σ. με την 16/2007 απόφασή του, η οποία προέβλεπε την μεταφορά 20 από τους 32 συνολικά υπαλλήλους στο Δήμο απ' τη Δημοτική επιχείρηση ως πλεονάζον προσωπικό, λέει: ... " Οι οποίοι προφανώς κρίθηκαν απαραίτητοι για την κάλυψη πάγιων λειτουργικών αναγκών της κοινωφελούς επιχείρησης. Επομένως, σύμφωνα με τα ανωτέρω, η απάντηση που προσήκει στο υποστοιχείο α ερώτημα είναι ότι οι συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, που σύναψαν οι ερωτώντες τον Ιούνιο του 2004 με την Δημοτική Επιχείρηση Πολιτιστικής Ανάπτυξης Μεσσαπίων, είναι έγκυρες σε κάθε περίπτωση δε κατέστησαν έγκυρες από την ημερομηνία λήψης της απόφασης του Δ.Σ. περί μετατροπής της αμιγούς Δημοτικής επιχείρησης σε κοινωφελή, και την εντεύθεν μεταφορά τους στην νεοσύστατη κοινωφελή επιχείρηση."
Σε άλλο σημείο της γνωμοδότησης αναφέρεται στην ερμηνευτική εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, που αναφέρεται στα θέματα συγχωνεύσεων του προσωπικού των νομικών προσώπων του Δήμου λέγοντας: ..."Το ζήτημα που ανέκυψε επιλύθηκε με την υπ' αριθμόν 11/27-1-2001 ερμηνευτική εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, που αφορά θέματα συγχωνεύσεων και προσωπικού νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου και επιχειρήσεων των Δήμων, η οποία ναι μεν σε ότι αφορά την διαδικασία λύσης των κοινωφελών επιχειρήσεων καθώς και των Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης και Αποχέτευσης  ελλείψει ειδικής ρύθμισης στις διατάξεις του Ν.3852/2010 παραπέμπει στις σχετικές διατάξεις του Ν. 3463/2006 (κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων) οι οποίες κατά την άποψη του καθ' ύλιν αρμόδιου υπουργείου τυγχάνουν εφαρμογής, σε ότι δε αφορά τα ζητήματα μεταφοράς προσωπικού, παραπέμπει στις διάταξη του αρ. 40 του Ν.3801/2009 για την μεταφορά προσωπικού, ο οποίος εξακολουθεί να ισχύει".
Άρα όπως αντιλαμβανόμαστε  το προσωπικό αυτό είχε σχέση εργασίας ειδικού δικαίου με τις επιχειρήσεις και βάσει του Ν.1069/1980 με τον οποίο αυτές έχουν συσταθεί οι συμβάσεις των οποίων λύθηκαν ή λύνονται εφόσον το πρόσωπο αυτό υπηρέτησε σε αυτές τις επιχειρήσεις επί μία τουλάχιστον διετία πριν από τη λύση τους με την ανωτέρω σχέση εργασίας είναι δυνατόν να ενταχθεί ή να μετακινηθεί αντιστοίχως στον οικείο Δήμο ή σε νομικά πρόσωπα αυτού.
Άρα το γεγονός που επικαλούνται αυτή τη στιγμή κύκλοι της περιφέρειας, όπως κάποιοι από το Ελεγκτικό Συνέδριο, περί κενού νόμου και άρα το πλεονάζον προσωπικό , το οποίο λόγω κατάργησης θέσεων ή λύσης της επιχείρησης δεν έχει θέση και αντικείμενο απασχόλησης και ότι η Δημοτική Αρχή αποφασίζει να προβεί στη λύση τις εργασιακές σχέσεις των εργαζομένων δεν ισχύει διότι το όλο θέμα διευθετήθηκε κατά το σχεδιασμό του προγράμματος "Καλλικράτης" με βάσει τον ανωτέρο νόμο.
Σε άλλο σημείο ο νομοθέτης ξεκαθαρίζει τα εξής:..."Για λόγους ίσης μεταχείρισης η εξομοίωση της τύχης του προσωπικού των λυομένων ΔΕΥΑ με εκείνη που επιφύλαξε ο κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων στο προσωπικό των λυόμενων Δημοτικών Επιχειρήσεων (αρ.269) στην προκειμένη περίπτωση η μεταφορά προσωπικού, που διαθέτει εξειδικευμένη εμπειρία, επιβάλλεται και για τον πρόσθετο λόγο ότι το αντικείμενο των αρμοδιοτήτων των λυόμενων ΔΕΥΑ το αναδέχεται ο Δήμος και υπό την έννοια αυτή το μεταφερόμενο προσωπικό είναι πλήρως αξιοποιήσιμο..... Προκειμένου να αντιμετωπιστεί με χρηστότητα και ευαισθησία το ανακύπτον κοινωνικό ζήτημα της απώλειας της κατά κανόνα μακροχρόνιας, και σε κάθε περίπτωση για εύλογο χρονικό διάστημα, εργασίας των απασχολούμενων σε αυτές, καθώς και να αξιοποιηθεί η αποκτηθείσα εμπειρία τους, παρέχεται στους ίδιους η δυνατότητα να μεταφερθούν σε υπηρεσίες του οικείου ΟΤΑ ή των λοιπών του νομικών προσώπων. "
Άρα με βάσει τα προαναφερόμενα το "πλεονάζον" προσωπικό κρίνεται πλήρως αξιοποιήσιμο από το Δήμο και τα νομικά του πρόσωπα εφόσον έχουν απασχοληθεί στην κοινοφελή επιχείρηση διαθέτουν την ήδη εξειδικευμένη εμπειρία που ο νομοθέτης προβλέπει, άρα μπορούν ασκήσουν τα ίδια καθήκοντα, μιας και το αντικείμενο εργασίας δεν αλλάζει, άρα το προσωπικό αυτό θα πρέπει να μεταφέρεται στους Δήμους και τα νομικά πρόσωπα κατά προτεραιότητα αν όχι υποχρεωτικά.
Μάλιστα αυτό επιβεβαιώνεται και από τη διάταξη που ακολουθεί: ..."Το προσωπικό της εντάσσεται ή μεταφέρεται στον οικείο Δήμο ή σε νομικά πρόσωπα αυτού με την διαδικασία που προβλέπεται από τις προαναφερθείσες διατάξεις, συνδυασμένα εφαρμοζόμενες, επειδή δε το αντικείμενο της κοινωφελούς επιχείρησης που λύεται θα ασκείται εφεξής από το Δήμο, δέον να προκρίνεται η επιλογή ένταξης του προσωπικού στον οικείο Δήμο.

Τέλος όπως γίνεται αντιληπτό οι εργαζόμενοι των πρώην Δημοτικών επιχειρήσεων του πρώην Δήμου Μεσσαπίων έχουν κάθε δικαίωμα βάσει και της κείμενης νομοθεσίας, της οποίας αποσπάσματα παραθέσαμε, να μεταφερθούν στο Δήμο ή στη νέα Δημοτική Κοινωφελή επιχείρηση την οποία δημιουργήθηκε βάσει προ υπηρεσίας, η οποία προκύπτει μιας και η σχέση εργασίας τους αναγνωρίζεται πλήρως από το νόμο. Σε κάθε διαφορετική περίπτωση είτε λόγω αποφάσεων του Ελεγκτικού Συνεδρίου, το οποίο εφαρμόζει αποφάσεις του ΔΝΤ και της ΤΡΟΙΚΑ αυτή τη στιγμή, είτε λόγω αποφάσεων της Νέας Δημοτικής Αρχής αν αυτό δεν συμβεί ο Δήμος κινδυνεύει να επιβαρυνθεί με την καταβολή αποζημιώσεων πέραν των δεδουλευμένων που ήδη κάνουν να λάβουν οι συγκεκριμένοι υπάλληλοι. Από την άλλη δεν μπορεί να γίνει αντιληπτό με τίποτα πως υπάλληλοι του Δήμου, έπαψαν ξαφνικά να αποτελούν οι θέσεις τους θέσεις πάγιες και λειτουργικές όταν ο αριθμός τους για την κάλυψη αυτών των θέσεων δεν έχει έως τώρα προσδιοριστεί από τον ίδιο το Δήμο.Σε κάθε περίπτωση η διαχείριση του προβλήματος θα πρέπει να γίνει προτίστως με ανθρώπινα και κοινωνικά κριτήρια και δευτερευόντως με οικονομοτεχνικά, στα οποία τείνουν να βασίζονται οι κυβερνώντες

messapia-news

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Boat

Messapia Travel

Messapia Travel
Όπου ονειρεύεσαι να βρεθείς.... Καλαβρής

Footer