Γιάννης Ρουσόδημος: Τέλος στα ανασφάλιστα οχήματα
Επιθετικά αναμένεται να αντιδράσει το αρμόδιο υπουργείο απέναντι στους ανασφάλιστους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, μοτοσυκλετών, γεωργικών μηχανημάτων κ.ο.κ. που κυκλοφορούν ανάμεσά μας. Ήδη, τώρα που μιλάμε, το υπουργείο διασταυρώνει όλα τα απαραίτητα στοιχεία που αφορούν τα ανασφάλιστα οχήματα της χώρας. Η επεξεργασίας τους θα ολοκληρωθεί ως τα τέλη Οκτωβρίου το πολύ ως αρχές Νοεμβρίου και θα προωθηθούν σε σχέδιο νόμου το οποίο θα ψηφιστεί από την Βουλή.
Το υπουργείο με αυτή του την ενέργεια επιχειρεί να δώσει λύση σε μια σύγχρονη "μάστιγα" της εθνικής οικονομίας, αλλά ταυτόχρονα να βάλει τάξη και στην μεγαλύτερη παρανομία, που συντελείται αυτή την στιγμή στους ελληνικούς δρόμους.
Επίσης με αυτόν τον τρόπο θα προστατεύσει αθώους πολίτες από την ανεύθυνη συμπεριφορά πολλών, οι οποίοι θέλουν να έχουν αυτοκίνητο, αλλά απαξιούν για την σωματική ακεραιότητα ή τις υλικές ζημιές στην περιουσία των υπολοίπων. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι οποίες διαρρέουν, η μη ασφάληση αυτοκινήτων και οχημάτων γενικότερα θα αναχθεί σε ποινικό αδίκημα για τους κατόχους τους, των οποίων η συμπεριφορά θα λαμβάνεται ως προμελετημένη, καθώς στην ουσία πρόκειται για απαξίωση από την πλευρά τους στις αστικές τους ευθύνες έναντι τρίτων, οι οποίες προκύπτουν από το νόμο ν 489/76 αρ. 5 π.2.
Στις αρχές του νέου έτους θα αρχίσουν να φθάνουν στα σπίτια των "ενδιαφερόμενων" τα ραβασάκια από το υπουργείο, τα οποία θα περιλαμβάνουν διπλάσιο πρόστιμο, του οποίου το ύψος θα αγγίζει τα 1200 ευρώ, τα οποία θα πληρώνονται στις αρμόδιες ΔΟΥ αν ο "ενδιαφερόμενος" δεν παρουσιάζει ασφαλιστήριο συμβόλαιο που να καλύπτει το χρονικό διάστημα, που το όχημά του φαινόταν ανασφάλιστο.
Επίσης με αυτόν τον τρόπο θα θωρακιστεί το επικουρικό κεφάλαιο, το οποίο αυτή τη στιγμή είναι χρεωστικό κατά 700.000.000 ευρώ εκ των οποίων τα 2/3 αφορούν αποζημιώσεις ανασφάλιστων οχημάτων όλα αυτά τα χρόνια.
Ήδη το 2010, οι ζημιές από ανασφάλιστα οχήματα ανήλθαν στο ποσό των 87,5 εκατομμυρίων ευρώ ενώ το τρέχον έτος στο πρώτο εξάμηνο παρουσιάζονται ζημιές, που ξεπερνούν τα 55.000.000 ευρώ. Επίσης θα χρησιμοποιηθούν όλες οι υπηρεσίες, οι οποίες θα κάνουν σύζευξη των ηλεκτρονικών τους υπηρεσιών, υπηρεσίες όπως Υπουργείο Μεταφορών, Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών, Επικουρικό Κεφάλαιο ΚΤΕΟ ιδιωτικά και δημόσια κ.ο.κ.
Σήμερα στη χώρα μας κυκλοφορούν 1.500.000 ανασφάλιστα αυτοκίνητα. Στόχος του υπουργείου είναι ως το τέλος του 2012 να μην κυκλοφορεί ανασφάλιστο όχημα στην χώρα μας, εκτός από αυτά που προβλέπει ο νόμος, καθώς επίσης και να θωρακιστεί η περιουσία του κάθε πολίτη. Οι ποινές θα είναι αυστηρότατες, όπως προαναφέραμε, καθώς πέρα από τα πρόστιμα και το ποινικό μέρος, το οποίο θα αντιμετωπίζουν οι ανασφάλιστοι θα προβαίνει το υπουργείο σε αφαίρεση αδείας και αφαίρεση πινακίδων για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα.
Επίσης θα απαγορεύεται, αυτό το οποίο πολλοί ανασφάλιστοι επικαλούνται ότι "παρκάρουν τ όχημά τους" καθώς σε οποιαδήποτε περίπτωση ένα όχημα προκειμένου να μην πληρώσει ασφάλεια θα πρέπει είτε ο ιδιοκτήτης του να αποσύρει το όχημά του με τις προβλεπόμενες διαδικασίες είτε να καταθέτει τις πινακίδες του στην αρμόδια ΔΟΥ. Σε όποια άλλη περίπτωση θα θεωρείται παράνομος.
Τέλος με αυτόν τον τρόπο τόσο το αρμόδιο Υπουργείο, όσο και οι ασφαλιστικές εταιρείες, πιστεύουν ότι θα περιοριστεί η διαρκής αύξηση ασφαλίστρων, που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια στην ασφαλιστική αγορά, τα διαφυγόντα κέρδη του ελληνικού δημοσίου, τα οποία ανάγονται σε πάνω από 1 δισ. ευρώ και τα οποία επιβαρύνονται αυτή τη στιγμή οι ιδιοκτήτες των ασφαλισμένων αυτοκινήτων. Οψόμεθα
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου