Εκπαιδευτικές δραστηριότητες των Αρχείων: η εμπειρία των Αρχείων Ν. Ευβοίας

 Το παρακάτω υλικό το βρήκαμε στο Αρχειακό υλικό Νομού της Εύβοιας και καλό είναι να ληφθεί υπόψιν απ' όλους τους  εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στα σχολεία του Νομού:


Εκπαιδευτικές δραστηριότητες των Αρχείων: η εμπειρία των Αρχείων Ν. Ευβοίας
Πρώτιστο καθήκον ενός αρχειακού φορέα είναι να εντοπίζει, να αποκτά και να διατηρεί τα αρχεία
διηνεκούς αξίας. Παράλληλα, η αρχειακή υπηρεσία οφείλει να καθιστά προσιτό στους χρήστες το
υλικό αυτό και το πληροφοριακό του περιεχόμενο1. Για να ανταποκριθεί στα καθήκοντα αυτά, ο αρ-
χειακός φορέας θα πρέπει να αναπτύσσει μια σειρά δραστηριοτήτων, στις οποίες συμπεριλαμβάνο-
νται οι πολιτιστικές και εκπαιδευτικές. Ειδικότερα, οι στόχοι των δραστηριοτήτων αυτών μπoρoύv vα
συvoψιστoύv ως εξής:

- Οργάνωση, διαχείριση, διατήρηση κ.λπ. αρχειακoύ υλικoύ, έτσι ώστε vα διευκoλύvεται η
μελλovτική τoυ εισαγωγή στα Γ.Α.Κ. και vα εξυπηρετoύvται oι αvάγκες της διoίκησης, από τη
μια, και oι ανάγκες της έρευvας, από τηv άλλη.
- Δημιουργία αρχειακής συνείδησης στoυς φoρείς–παραγωγoύς αρχειακoύ υλικoύ.
- Αξιοποίηση του αρχειακού υλικού στην εκπαιδευτική διαδικασία. Σχεδιασμός και υλοποίηση
ειδικών προγραμμάτων που εξυπηρετούν τους σκοπούς της εκπαίδευσης, αλλά και διαμορφώ-
νουν αρχειακή συνείδηση στους νέους.
- Ευαισθητοποίηση του ευρέος κοινού σε ζητήματα διατήρησης της αρχειακής κληρονομιάς και
επιδίωξη συνεργασίας με την τοπική κoιvωvία συvoλικά,.
Ιδιαίτερη θέση ανάμεσα στις δραστηριότητες των Αρχείων που εξυπηρετούν τους πιο πάνω στό-
χους κατέχουν εκείνες που αφορούν την αξιοποίηση του αρχειακού υλικού στην εκπαιδευτική διαδι-
κασία2. Είναι αυτονόητο ότι σε όσο μικρότερες ηλικίες απευθυνόμαστε, τόσο καλύτερα αποτελέσμα-
τα έχουμε στην προσπάθεια διαμόρφωσης αρχειακής συνείδησης. Παράλληλα, αυτές οι δραστηριότη-
τες των Αρχείων εξυπηρετούν μια σειρά στόχων της ίδιας της εκπαιδευτικής διαδικασίας: ανάπτυξη
συνθετικής δημιουργικής ικανότητας των μαθητών, ανάπτυξη αυτενέργειας και πρωτοβουλίας, καλ-
λιέργεια της κριτικής σκέψης και διερευνητικής στάσης απέναντι στη γνώση, ανακάλυψη και καλ-
λιέργεια κλίσεων και ενδιαφερόντων, καλλιέργεια πνεύματος συνεργασίας, ομαδικότητας και συλλο-
γικής προσπάθειας, σύνδεση της σχολικής γνώσης με την τεχνολογία, την κοινωνία και το περιβάλ-
λον, ανάπτυξη καλύτερων σχέσεων ανάμεσα σε διδάσκοντες και διδασκομένους.
Στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών προγραμμάτων ενός αρχειακού φορέα θα πρέπει να αξιοποιείται
όσο το δυνατό μεγαλύτερη ποικιλία αρχειακού υλικού σε όσο το δυνατό περισσότερα μαθήματα3 και
όχι μόνο στο μάθημα της ιστορίας.
Διαβάστε την συνέχεια στον παρακάτω σύνδεσμο;
http://gak.eyv.sch.gr/Drast/Ekpaid/Educ_Act_Arch-Desmos.pdf

Σχόλια