Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στη Δίρφυ

Πραγματοποιήθηκε στην Χαλκίδα και στην Στενή – Δίρφη- Καταφύγιο, το διήμερο σεμινάριο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, που οργανώθηκε -με πρωτοβουλία του υπευθύνου σχολικών δραστηριοτήτων της Δ/θμιας Εκπ/σης Νεκταρίου Καντανολέοντος- από το Γραφείο Σχολικών Δραστηριοτήτων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ευβοίας και το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Κλειτορίας.




Το θέμα του σεμιναρίου ήταν: Οι ανθρωπογενείς επιδράσεις στις προστατευόμενες περιοχές: Το παράδειγμα του αισθητικού δάσους της Στενής.



Το θεωρητικό μέρος του σεμιναρίου πραγματοποιήθηκε τηνΠαρασκευή 15 Φεβρουαρίου στην Χαλκίδα, στην αίθουσα του ΔΟΑΠΠΕΧ.

Στην κατάμεστη από εκπαιδευτικούς (απ’ όλη την Εύβοια) αίθουσα, έγιναν οι θεωρητικές εισηγήσεις σχετικά με τις προστατευόμενες περιοχές, το θεσμικό και διαχειριστικό πλαίσιο αυτών, την σημασία τους στα προγράμματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που υλοποιούνται στα σχολεία.

Έγινε αναφορά στο αισθητικό δάσος της Στενής, την διαχειριστική μελέτη που γίνεται για το δασικό σύμπλεγμα της Δίρφης και στα ορειβατικά μονοπάτια της.

Επίσης παρουσιάστηκαν στοιχεία από το υπό αναθεώρηση περιφερειακό χωροταξικό σχέδιο και πως αυτό, μπορεί να επηρεάσει την περιοχή. Παρουσιάστηκαν στοιχεία για την ανθρώπινη παρουσία στις προστατευόμενες περιοχές και καλές πρακτικές που πρέπει να έχομε υπόψη μας, όταν τις επισκεπτόμαστε, είτε ατομικά, είτε με ομάδες μαθητών.
Η βραδιά έκλεισε με αναφορά σε ιστορικά στοιχεία και μύθους του βουνού, καθώς και με παιγνίδια γνωριμίας και βιωματικής προσέγγισης της ομάδας.

Την δεύτερη μέρα, το Σάββατο 16 Φεβρουαρίου, το σεμινάριο συνεχίστηκε στην Στενή όπου ακολουθώντας τμήμα από το Σ1 μονοπάτι μέσα από μια πολύ όμορφη διαδρομή, η οποία είχε γίνει ακόμα ομορφότερη από την ομίχλη που υπήρχε και το λίγο χιόνι που συναντήσαμε, φθάσαμε στο καταφύγιο του ΕΟΣ Χαλκίδας.



Κατά την διάρκεια της διαδρομής κάναμε στάσεις για να παρατηρήσουμε την γεωμορφολογία της περιοχής την χλωρίδα, σημάδια πανίδας και άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία όπου με την βοήθεια των εισηγητών εξηγήθηκαν και σχολιάστηκαν.
Μετά από λίγη ξεκούραση, το κολατσιό μας και το κέρασμα με ζεστό τσάι του βουνού, έγιναν βιωματικές προσεγγίσεις και παιγνίδια, καθώς και αναφορές σε πειράματα που μπορούμε να κάνουμε με τους μαθητές μας στην ύπαιθρο, κατά την υλοποίηση προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων.



Αναχωρώντας από το καταφύγιο, ακολουθήσαμε το Σ2 μονοπάτι, όπου και πάλι με στάσεις και σχολιασμούς,- ιδιαίτερα παρατηρώντας άρρωστες από καρκίνο αγριοκαστανιές και ανάλυση από τους εισηγητές δασολόγους, των τρόπων αντιμετώπισης της αρρώστιας, αλλά και τους επιτυχημένους εμβολιασμούς που έχουν γίνει στα δέντρα αυτά,- φθάσαμε στην Στενή για φαγητό σε ταβέρνα της περιοχής και με το λεωφορείο επιστρέψαμε στην Χαλκίδα.



Γραφείο Σχολικών Δραστηριοτήτων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ευβοίας

Σχόλια