τ' ακούσαμε κι αυτό: "Τα διόδια Χαλκίδας Σχηματαρίου ανήκουν στην Ιόνια Οδό"

Μια νέα ληστεία του λαού, και των Ευβοιωτών ιδιαίτερα, έρχεται σε μια εποχή που ο κόσμος έχει γονατίσει από τα χαράτσια, την περικοπή μισθών και συντάξεων, αλλά και την ασυγκράτητη ανεργία.
Μετά τη συνεχή ανοδική πορεία της τιμής των καυσίμων, τα φουσκωμένα τέλη κυκλοφορίας και ασφάλιστρα, τα ακριβά κόμιστρα των πορθμειακών γραμμών με τα λιγοστά δρομολόγια, άλλο ένα κακό ήρθε να βρει τους Ευβοιώτες οδηγούς του απαρχαιωμένου και επικίνδυνου οδικού δικτύου.
Μετά από διαμαρτυρίες χρόνων αλλά και την ολοκλήρωση του δρόμου Σχηματάρι – Χαλκίδα από Ευρωπαϊκούς και Εθνικούς πόρους, τα διόδια Χαλκίδας στην έξοδο Σχηματαρίου είναι πια γεγονός.


Τα διόδια Σχηματαρίου-Χαλκίδας είναι πλέον γεγόνος από LAMIASTARGR

Προ τετραετίας κανείς αρμόδιος δεν μπορούσε να δώσει απάντηση στο φλέγον θέμα των διοδίων στην Χαλκίδα, παρά τις όποιες κινητοποιήσεις έγιναν για να αποτραπεί η κατασκευή τους.
Σήμερα, 4 χρόνια μετά την παράδοση του δρόμου, οι φόβοι όλων ότι θα πιάσουν απροετοίμαστο το λαό της Εύβοιας (αναφορικά με την κατασκευή διοδίων) επιβεβαιώθηκαν.
Το ΥΠΕΚΑ με έγγραφο προς την Περιφέρεια Στερεάς ζητά να προστεθούν νέα διόδια στο δρόμο Σχηματάρι – Χαλκίδα, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι ήδη έχει κατατεθεί μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για γνωμοδότηση στην Επιτροπή Περιβάλλοντος Περιφέρειας Στερεάς.
Για την ιστορία, ο δρόμος Σχηματαρίου - Χαλκίδας αποτελεί τμήμα της «Ιόνιας Οδού», ενώ τα χρήματα της πίστωσης που διατέθηκε στον παραχωρησιούχο, θα διατίθεντο για την κατασκευή αντιολισθηρής ασφαλτικής στρώσης, η οποία είναι αναγκαία για την πληρότητα του έργου.
Πως γίνεται όμως για το τμήμα του δρόμου αυτού που βρίσκεται μέσα στα όρια του Νομού Ευβοίας να υποχρεώνονται οι Ευβοείς και οι επισκέπτες να πληρώνουν διόδια για 30 χρόνια για ένα δρόμο από τον οποίο μπορεί να μην περάσουν ποτέ, αφού καταλήγει στη Δυτική Ελλάδα;
Πόροι, που δεν θα είναι καν ανταποδοτικοί, θα φεύγουν από την Εύβοια με τα χρήματα μας να καταλήγουν στην εταιρία που έχει αναλάβει την οδό από το Ρίο – Αντίρριο ως τα Γιάννενα.
Να υπενθυμίσουμε σε όσους εσκεμμένα ξεχνούν, ότι ο λαός της Εύβοιας για 17 χρόνια πλήρωνε διπλά διόδια στο Καπανδρίτσι και το Σχηματάρι, μια απόσταση που δεν ξεπερνά τα 50 χιλιόμετρα.
Την αντίθεση του σε επιβολή διοδίων στο δρόμο Σχηματαρίου - Χαλκίδας εκφράζει το Επιμελητήριο Ευβοίας, με Πρόεδρο τον κ. Σίμωση Παναγιώτη, σε επιστολή του προς τον πρωθυπουργό.
Όπως αναφέρεται στη σχετική επιστολή, η προσπάθεια επιβολής των διοδίων γίνεται με πρόσχημα τη διόρθωση και την ανανέωση κάποιων περιβαλλοντικών όρων της σύμβασης παραχώρησης που έχουν λήξει.
Έναν δρόμο που ως γνωστόν, αν και κατασκευάστηκε ως δημόσιο έργο, από ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις και εθνικούς πόρους, ωστόσο αποτελεί τμήμα προς εκμετάλλευση της σύμβασης παραχώρησης του ελληνικού Δημοσίου στην κοινοπραξία «Νέα Οδός», που επίσης έχει αναλάβει τη μελέτη, το σχεδιασμό, την κατασκευή, τη λειτουργία, την εκμετάλλευση και τη συντήρηση του έργου της «Ιόνιας Οδού».
Βουλευτές και φορείς της Εύβοιας διαμαρτύρονται έντονα το τελευταίο διάστημα αλλά “τα γραπτά είναι αυτά που μένουν και όχι οι διαμαρτυρίες”, ήρθε η στιγμή να ενεργοποιηθούν οι υπογραφές Σημίτη και Σουφλιά σύμφωνα με τις οποίες θα πληρώνουν οι Ευβοείς για την κατασκευή της «Ιόνιας Οδού» στην Δυτική Ελλάδα.

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΕΥΒΟΙΑΣ


ΠΡΟΣ:
1. Πρωθυπουργό της Ελλάδας κ. Αντώνη Σαμαρά
2. Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μιχάλη Χρυσοχοϊδη
3. Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Έργων κ. Στράτο Σιμόπουλο

Αξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ,
Με την παρούσα, θα θέλαμε να σας εκφράσουμε την θέση του Επιμελητηρίου Ευβοίας  αναφορικά με την επιχειρούμενη επιβολή διοδίων στο δρόμο Χαλκίδας – Σχηματαρίου. Η προσπάθεια επιβολής των διοδίων στο δρόμο Σχηματαρίου-Χαλκίδας, γίνεται με πρόσχημα τη διόρθωση και την ανανέωση κάποιων περιβαλλοντικών όρων της σύμβασης παραχώρησης που έχουν λήξει.  Έναν δρόμο που ως γνωστόν, αν και κατασκευάστηκε ως δημόσιο έργο, από ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις και εθνικούς πόρους, ωστόσο αποτελεί τμήμα προς εκμετάλλευση της σύμβασης παραχώρησης του Ελληνικού Δημοσίου στην κοινοπραξία «Νέα Οδός», που επίσης, έχει αναλάβει τη μελέτη, το σχεδιασμό, την κατασκευή, τη λειτουργία, την εκμετάλλευση και τη συντήρηση του έργου της Ιονίας Οδού.
Η προτιθέμενη επιβολή διοδίων στο δρόμο Σχηματαρίου- Χαλκίδας επιβεβαιώνει το γεγονός ότι όχι μόνον δεν εισακούεται η φωνή των Ευβοέων για βελτίωση του οδικού δικτύου της Εύβοιας αντίθετα καλούνται να πληρώσουν νέα διόδια, για έναν δρόμο που βρίσκεται μέσα στα όρια του Νομού, χωρίς  τα χρήματα να χρησιμοποιούνται για τη βελτίωσή αυτού του δικτύου αλλά με την πρωτοφανή πρόβλεψη, να καταλήγουν στη Δυτική Ελλάδα.
Ο Νομός της Εύβοιας από τις αρχές της δεκαετίας του 1990, βρίσκεται σε πορεία αποβιομηχάνισης και στασιμότητας στην Οικονομία. Οι επενδύσεις είναι ελάχιστες, λόγω των προβλημάτων από την έλλειψη καθορισμού χρήσεων γης, την έλλειψη οργανωμένων υποδοχέων για την βιομηχανία και τη βιοτεχνία και από την ανυπαρξία οδικού δικτύου. Ο Νομός μας πληρώνει εδώ και χρόνια βαρύ φορτίο στην άσφαλτο, ως πρώτος νομός σε τροχαία δυστυχήματα στη χώρα μας. Οι επιχειρηματίες αδυνατούν να καταβάλουν τις ασφαλιστικές και φορολογικές τους υποχρεώσεις, η κατάσχεση των τραπεζικών καταθέσεων έχει αρχίσει να εφαρμόζεται, η ανεργία αυξάνει δραματικά καθιστώντας την Εύβοια ως τον Νομό με την μεγαλύτερη ανεργία. Τα εργοστάσια κλείνουν το ένα μετά το άλλο αφήνοντας πίσω απολυμένους χωρίς αποζημιώσεις, και άνεργους χωρίς καν επίδομα ανεργίας. Αυτό αποδεικνύεται από την κατάληψη της περιφερειακής Ενότητας Ευβοίας από τους απολυόμενους των Τσιμέντων Χαλκίδας, της Σέλμαν, της  Νεοσέτ, της Ιντερκέμ και του πρώην Τσαούσογλου. Μέσα σε όλα αυτά έρχεται τώρα να προστεθεί και η επιβολή διοδίων στον δρόμο Σχηματαρίου- Χαλκίδας.
Αναρωτιόμαστε ποιοι θα πληρώνουν τα διόδια αυτά. Οι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες που προσπαθούν να αντέξουν τα δυσβάσταχτα φορολογικά και ασφαλιστικά μέτρα ή οι χιλιάδες άνεργοι του Νομού μας;
Είναι κοινή διαπίστωση του επιχειρηματικού κόσμου της Εύβοιας ότι η επιβολή των διοδίων θα οδηγήσει:
Στην προτίμηση των οδηγών στην παλαιά οδό με αποτέλεσμα την  αύξηση της κυκλοφορίας σ’ αυτόν και τον αυξημένο κίνδυνο σοβαρών τροχαίων δυστυχημάτων, μιας και η υποδομή του, δεν μπορεί να εξυπηρετήσει με ασφάλεια την διέλευση τόσων οχημάτων.
Στη μείωση της τουριστικής κίνησης στον Νομό μας λόγω του υψηλού κόστους μετακίνησης σ΄αυτόν.

Αξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ,
Με τα περιθώρια ανάκαμψης να στενεύουν επικίνδυνα, κρίνεται ως επιβεβλημένη ανάγκη, να  εισακούσετε τον έντονο προβληματισμό και την αγωνία που εκπέμπουν οι άνθρωποι της αγοράς,  να λάβετε σοβαρά υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του Νομού μας, κυρίως όσον αφορά το άθλιο οδικό δίκτυο, τις συνέπειες που θα έχει μία τέτοια ενέργεια για τον τουρισμό και τις επιχειρήσεις του Νομού μας και να αποτρέψετε τη συνεχή υποβάθμιση και απαξίωση της Εύβοιας.
Έχοντας την ευθύνη της εκπροσώπησης των επιχειρηματιών του Νομού, απευθυνόμαστε σε εσάς ευελπιστώντας να εισακουστεί η φωνή των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και οι φωνές των συγγενών των αδικοχαμένων στο άθλιο οδικό δίκτυο της Εύβοιας και προσδοκούμε να συμβάλλετε καθοριστικά όχι μόνον στη μη εγκατάσταση διοδίων στο δρόμο Σχηματαρίου – Χαλκίδας αλλά στη δρομολόγηση όλων των απαραίτητων ενεργειών για την χρηματοδότηση της Παράκαμψης Χαλκίδας και των άλλων παρακάμψεων, δηλαδή του Βασιλικού, της Αμαρύθνου και του Αλιβερίου.
Προσδοκούμε στη δίκαιη μεταχείριση του θέματος και ευελπιστούμε στη θετική αντιμετώπισή του.

Με τιμή, Ο Πρόεδρος Παναγιώτης Σίμωσης.

istiaianews

Σχόλια