Καρλής: ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΓΡΟΥ. Ενας θεσμος απαραιτητος για τον Δημο ΔΙΡΦΥΩΝ-ΜΕΣΣΑΠΙΩΝ.

1606 Agros
Γι αυτο αφιερωνω το δημοσιευμα στον κ. Δημαρχο και τον παρακαλω να φροντισει για την ΙΔΡΥΣΗ ΤΕΤΟΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Ολοκληρώθηκαν επιτυχώς τα πρώτα «Σχολεία Αγρού»
Ολοκληρώθηκαν επιτυχώς τα πρώτα «Σχολεία Αγρού»
21.10.2015 | 11:22
Αγροτική Οικονομία, Περιφέρεια - Ύπαιθρος

Πριν από λίγες ημέρες ολοκληρώθηκαν οι εκπαιδευτικές συναντήσεις των πρώτων Σχολείων Αγρού στην Ελλάδα.
Τα Σχολεία Αγρού είναι ένα ολοκληρωμένο μοντέλο γεωργικής εκπαίδευσης που βασίζεται στην παρατήρηση και ανάλυση του αγροοικοσυστήματος από γεωργούς υπό την καθοδήγηση εξειδικευμένων επιστημόνων.
Έτσι, το μοντέλο των Σχολείων Αγρού, αξιοποιώντας τη δυναμική ομάδων γεωργών, στοχεύει όχι στην απλή μεταφορά γνώσεων αλλά στην ανάπτυξη ενός ολιστικού τρόπου θεώρησης της γεωργίας και στην καλλιέργεια ενός σταθερού και αυτόνομου γνωσιολογικού υπόβαθρου στους γεωργούς, ώστε να μπορούν να συμβαδίσουν με τις αλλαγές που συντελούνται στον αγροτικό χώρο.
Το συγκεκριμένο μοντέλο εφαρμόστηκε για πρώτη φορά σε ευρωπαϊκό επίπεδο, στα πλαίσια της μεταδιδακτορικής έρευνας της Δρ. Χρυσάνθης Χαρατσάρη. Στα πρώτα Σχολεία Αγρού συμμετείχαν βαμβακοπαραγωγοί και ορυζοκαλλιεργητές. Οι εκπαιδευτικές συναντήσεις ξεκίνησαν στις αρχές του καλοκαιριού και συνεχίστηκαν σε όλη τη διάρκειά του, ώστε οι εκπαιδευόμενοι να έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν την εξέλιξη των καλλιεργειών τους. Οι συναντήσεις φιλοξενήθηκαν σε χωριά των Νομών Καρδίτσας, Λάρισας και Θεσσαλονίκης.
Η αξιολόγηση των πρώτων Σχολείων Αγρού έδειξε ότι οι γεωργοί που συμμετείχαν κέρδισαν σημαντικά επίπεδα γνώσης, ιδιαίτερα σε θέματα που αφορούν την τεχνική της καλλιέργειας, την κατανόηση των αλληλεπιδράσεων μεταξύ των παραγόντων του αγροοικοσυστήματος και την εφαρμογή κατάλληλων τεχνικών λίπανσης και φυτοπροστασίας. Επίσης, διαπιστώθηκε ότι τόσο οι γεωργοί όσο και οι γεωπόνοι-εκπαιδευτές προσαρμόστηκαν εύκολα στη φιλοσοφία των Σχολείων Αγρού. Οι περισσότεροι από τους εκπαιδευτές συμφώνησαν ότι το νέο αυτό μοντέλο μπορεί να ενταχθεί στο ισχύον σύστημα γεωργικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα και να αντικαταστήσει κάποιες από τις μεθόδους που εφαρμόζονται.
Το έργο εντάσσεται στην Πράξη «Εκπόνηση Σχεδίων Ερευνητικών και Τεχνολογικών Αναπτυξιακών Έργων Καινοτομίας (ΑγροΕΤΑΚ)» MIS 453350, στο πλαίσιο του Ε.Π. «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ (ΕΠΑΝΑΔ, ΕΣΠΑ 2007-2013)». Το έργο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) και από Εθνικούς πόρους (2007-2014) και συντονίζεται από τον ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ, Ινστιτούτο Γενετικής Βελτίωσης και Φυτογενετικών Πόρων (Υπεύθυνος παρακολούθησης: Δρ. Α. Καλύβας).
Γιώργος Καρλής

Σχόλια