Αγιασμός Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Κωφών και Βαρήκοων Χαλκίδας

Παρουσία του σεβασμιοτάτου Μητροπολίτη Χαλκίδας Ιστιαίας & Βορείων Σποράδων κ.κ. Χρυσοστόμου, πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 7 Μαρτίου στο χώρο του συστεγαζόμενου 6ου Δημοτικού Σχολείου Χαλκίδας, η τελετή του αγιασμού του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Κωφών και Βαρήκοων Χαλκίδας.

Το Ειδικό Σχολείο Κωφών και Βαρήκοων Χαλκίδας είναι μια δομή που έχουν αγκαλιάσει όλοι και αυτό έδειξε η παρουσία στον αγιασμό του Αντιπεριφερειάρχη Εύβοιας Φάνη Σπανού, του προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου Χαλκιδέων Γιώργου Μπαντούνα, του Διευθυντή Α/θμιας Εκπαίδευσης Ν. Εύβοιας Κώστα Ζημιανίτη, του Προϊσταμένου Εκπαιδευτικών θεμάτων Βασίλη Λυγούρα, της Συμβούλου Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Στερεάς Ελλάδας Ελένης Μπενιάτα, της Σχολικής Σύμβουλου 13ης Περ. Ειδικής Αγωγής Ελένης Λαπατζή, του Σχολικού Συμβούλου Α΄Εκπ/κης Περιφέρειας Ν. Ευβοίας Πέτρου Ορφανού, της Προϊσταμένης ΚΕΔΔΥ Ευβοίας Δήμητρας Λινάρδου, του Ειδικού Παιδαγωγού Βασίλη Αναγνωστόπουλου, του -μέχρι πρότινος- προέδρου της Σχολ. Επιτροπής Α/θμιας Εκπ/σης Δήμου Χαλκιδέων Μάνου Μπαλογιάννη, της προέδρου του Συλλόγου Δασκάλων & Νηπιαγωγών Χαλκίδας, Βέττας Κορωναίου, του Διευθυντή των Ε.Ε.Ε.Ε.Κ Εύβοιας Δημήτρη Δαράκου, της Διευθύντριας του Ειδικού Δημ. Σχ.Χαλκίδας Ευαγγελίας Παλαιού, της Προϊσταμένης του Ειδικού Νηπιαγωγείου Χαλκίδας Ζαχαρούλας Καραθανάση, της προέδρου του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων 6ου Δημ.Σχ. Χαλκίδας Αγγελικής Γιανουλάκου, του προέδρου του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων Ειδικού Δημ. Σχ. Χαλκίδας Νίκου Μαργαρίτη, του διευθυντή του 6ου Δημ. Σχ. Χαλκίδας Γιάννη Μόρτζου και άλλων.
Ο αγιασμός έγινε σε συνέχεια της απόπειρας συστέγασης του ειδικού σχολείου με το 6ο δημοτικό, που έγινε χωρίς να προκύψουν προβλήματα. Αντίθετα φαίνεται πως βοηθάει τους μαθητές του ειδικού σχολείου και πετυχαίνει τους στόχους της αποκαλούμενης «παιδαγωγικής συνεκπαίδευσης».
Στόχοι, που όπως τόνισαν οι ομιλητές μετά τον αγιασμό, είναι οι εξής:
- Η προώθηση και διασφάλιση ίσων ευκαιριών στην εκπαίδευση για όλους τους μαθητές/τριες.
- Το δικαίωμα για ένταξη στο εκπαιδευτικό περιβάλλον, στο οποίο οι μαθητές/τριες με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θα έχουν τις καλύτερες και ευνοϊκότερες ευκαιρίες μάθησης, με την έννοια της ισότιμης, αξιοπρεπούς και άνευ διακρίσεων πρόσβασης στο εκπαιδευτικό αγαθό, προκειμένου να εξυπηρετούνται οι εκπαιδευτικές τους ανάγκες, χωρίς να στιγματίζονται και να περιθωριοποιούνται ούτε οι ίδιοι/ες, ούτε οι οικογένειές τους.
- Η ανάπτυξη των γνωστικών, μαθησιακών, ψυχοσυναισθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων όλων των μαθητών/τριών, συμπεριλαμβανομένων των μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
- Η ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών των σχολείων γενικής και ειδικής εκπαίδευσης σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και η καλλιέργεια σεβασμού στη διαφορετικότητα.
- Η καλλιέργεια της αμοιβαίας κατανόησης, της από κοινού αντιμετώπισης και επίλυσης προβληματικών καταστάσεων και της επίτευξης κοινών στόχων.
- Η ευελιξία προγραμμάτων και δυνατότητα συνεργασίας και κινητικότητας των μαθητών/τριών που φοιτούν σε διαφορετικά σχολικά πλαίσια.
- Η συστηματική παρακολούθηση και υποστήριξη όλων των μαθητών/τριών, συμπεριλαμβανομένων των μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο εκπαιδευτικό, εργασιακό και κοινωνικό περιβάλλον.
- Η ανάπτυξη δεξιοτήτων ενσυναίσθησης στους μαθητές/τριες αμφότερων των σχολικών πλαισίων.

Σχόλια