Μαρία Παπαναστασίου: "η παράλληλη στήριξη ανήκει στον τομέα της ειδικής αγωγής της μεγάλης αυτής ομπρέλας όπως λέμε που περιλαμβάνει κινητικά προβλήματα, μαθησιακές δυσκολίες, αυτισμό και άλλες ιδιαιτερότητες".



Το Εργαστήριο Λογοθεραπείας – Συμβουλευτικής του Ε.Κ.Π.Α. σε συνεργασία με το Επιστημονικό Σωματείο Ε.Σ.Σ.Λ.Ε.Π.Ε συνδιοργάνωσαν το 10ο επιστημονικό επιμορφωτικό συνέδριο τους στην Αράχοβα το Σάββατο 11 Μαρτίου 2017.
Ανάμεσα στους ομιλητές βρισκόταν και η Μαρία Παπαναστασίου, η οποία είναι απόφοιτη Τμήματος Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής Ψυχολογίας Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και εθελόντρια στην ομάδα Δημιουργικής Απασχόλησης του Δήμου Διρφύων-Μεσσαπίων, η οποία αναφέρθηκε στο θέμα παράλληλη στήριξη η οποία ανήκει στον τομέα της ειδικής αγωγής της μεγάλης αυτής ομπρέλας όπως λέμε που περιλαμβάνει κινητικά προβλήματα, μαθησιακές δυσκολίες, αυτισμό και άλλες ιδιαιτερότητες.
Σκοπός αυτής της παρουσίασης είναι να ενημερώσει για την παράλληλη στήριξη ως θεσμό και να επιστήσει την προσοχή σε κάποια σημαντικά στοιχεία όμοια και διαφορετικά ως προς την ιδιωτική και δημόσια παράλληλη στήριξη από την επιλογή των εκπαιδευτικών, τα καθήκοντα, τις υποχρεώσεις , τα προσόντα, την αμοιβή καθώς και τον ρόλο τους τόσο μέσα στην τάξη όσο και στη σχολική μονάδα γενικότερα .
Για να κατανοήσουμε και να εγκλιματιστούμε καλύτερα στο θέμα θα γίνει και μια σύντομη ιστορική αναδρομή για την ειδική αγωγή στην Ελλάδα και πως οι εκπαιδευτικές ανάγκες κατέστησαν αναγκαία την εισαγωγή εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής στα πλαίσια της γενικής εκπαίδευσης ξεκινώντας από τα τμήματα ένταξης την δεκαετία του ’90 και συνεχίζοντας ως σήμερα με την παράλληλη στήριξη.
Η “συνεκπαίδευση” όπως λέμε σήμερα αποτελεί τον πιο βασικό και καθοριστικό παράγοντα για την ομαλή ένταξη των μαθητών με ιδιαιτερότητες στο πλαίσιο της γενικής εκπαίδευσης.

Παρέμβαση στα όσα ανέφερε έκανε και ο κος Πέτρος Ορφανός.

Αξίζουν συγχαρητήρια τόσο στην κα Παπαναστασίου και στον κο Ορφανό που συμμετείχαν στο συνέδριο όσο και στους υπόλοιπους συμμετέχοντες.

Σχόλια