Συνέντευξη προέδρου ΔΗΚΑΔΙΜΕ Ευαγγελίας Μύταλα. Μιλάει για όλους και για όλα

Μετά από περίπου πέντε χρόνια σιωπής η κα Μύταλα τελικά θα συζητήσει μαζί μας και θα απαντήσει σε κάποια ερωτήματά μας.

Κυρία Μύταλα προς ανακούφιση του Δημάρχου αλλά και πολλών συμπολιτών μας, παρά την αρνητική στάση που κρατούσατε, είστε ξανά υποψήφια. Πως και το αποφασίσατε;

Για πρώτη φορά, όπως είπατε μετά από περίπου πέντε χρόνια σιωπής θα πω και εγώ λίγα πράγματα και σας ευχαριστώ που μου δίνετε το βήμα να τα καταθέσω. Όσο για το ερώτημα θέλω να ξέρετε ότι τελικά ακολούθησα τη γνώμη του γιου μου και την επιθυμία του, διότι εκτιμά και πιστεύει πολύ στον κο Ψαθά και έτσι στο παρά πέντε ανακοινώθηκε η υποψηφιότητά μου και προσπαθώ να το εμπεδώσω μέσα μου, γιατί είχα αφομοιώσει ότι θα απέχω.


Τι ήταν αυτό που σας εμπόδιζε και ήσασταν αρνητική στο να είστε και πάλι υποψήφια, ενώ γνωρίζουμε το δέσιμό σας με τον κο Ψαθά;

Ακούστε μετά που μου συνέβη το άσχημο γεγονός στην ζωή μου, είχα αποφασίσει στο να σταματήσω από κάθε είδους δραστηριότητα. Δεν με ενδιέφερε τίποτα. Όλα μηδέν. Οι δυνάμεις είχαν εξαντληθεί. Ο Δήμαρχος όμως ήλθε μετά από λίγους μήνες με ταρακούνησε, όπως και οι φίλοι και γενικά οι δικοί μου άνθρωποι και ο πνευματικός μου, και μου είπαν ότι πρέπει να σηκώσω κεφάλι και να αγωνιστώ. Και όντως προσπάθησα όσο δεν μπορείτε να φανταστείτε, δίνοντας μεγάλο αγώνα μέσα μου, μπήκα στην διαδικασία να συνεχίσω, μα δεν ήταν καθόλου εύκολο. Σκέφτηκα τους συμπολίτες μου που τόσα χρόνια με τιμούσαν και με εμπιστεύονταν, ότι περίμεναν πράγματα από εμένα. Σκέφτηκα τον Δήμαρχο που ήθελε και την δική μου στήριξη και έκανα την υπέρβαση και συνέχισα όπως μπορούσα αυτή την διαδρομή με ανασφάλεια γιατί ήξερα ότι όση αγάπη και στήριξη και να πήρα από τον κόσμο, δυστυχώς φυτρώνουν και ζιζάνια εκεί που δεν το περιμένουμε. Και μάλιστα όταν είσαι σε τέτοια ευαίσθητη κατάσταση. Προσπάθησα με την ομάδα μου, με το συμβούλιο της ΔΗΚΑΔΙΜΕ, χωρίς υπηρεσία (χωρίς υπαλλήλους) με συλλογικότητα να δημιουργήσουμε ότι μπορούμε. Και κάναμε πολλά. Κάποιους, ελάχιστους βέβαια, ενόχλησε αυτό, και τα βέλη άρχισαν να χτυπούν, καρτερούσαν το όποιο ασήμαντο λάθος ή παράλειψη, να το διογκώνουν με ψέματα και να το κάνουν θέμα για δημοσιότητα. Να με εκθέτουν εμένα προσωπικά με ανυπόστατα ψεύδη. Ξέρω ότι όταν αναλαμβάνεις τέτοιες θέσεις υπάρχουν και χτυπήματα και αμφισβητήσεις και κακεντρέχεια ώστε να τα ισοπεδώνουν όλα.Πόσο μάλλον όταν είσαι πρώτη του συνδυασμού. Έτσι χτυπάς έμμεσα και τον Δήμαρχο.
Υπηρετώ στην υπηρεσία μου τριάντα δύο έτη και πέρασα από σημαντικές θέσεις. Ουδείς δεν αμφισβήτησε την εργατικότητα μου, την ηθική μου υπόσταση και την αποτελεσματικότητά μου. Σας τα λέω όλα αυτά διότι πιέστηκα πολύ τα χρόνια αυτά που είμαι στην ΔΗΚΑΙΔΜΕ για να φέρω εις πέρας αυτό το πολιτιστικό έργο που είμαστε όλοι περήφανοι με τα όποια λάθη ή παραλείψεις. Δεν έχω μάθει σε αντιπαραθέσεις, αδικίες και κακίες. Αυτά είναι για άλλους, όχι για εμένα. Για αυτό σκέφτηκα ότι θα πρέπει να βρω την γαλήνη μου για την σωματική και ψυχική μου υγεία.

Πράγματι ήσασταν από τα λίγα πρόσωπα που είχατε καυτηριαστεί πολύ έντονα και όμως ουδέποτε απαντήσατε και ούτε κακιώσατε σε κανέναν. Τι έχετε να πείτε για αυτό;

Βασικά ένα site με χτυπούσε αδικαιολόγητα με μικροπρέπεια και ασύστολα ψεύδη. Και ακόμη αναρωτιέμαι το γιατί.
Να απαντήσω; Δηλαδή να πέσω στο ίδιο επίπεδο; Να βρίζω και να κατηγορώ; Όχι είναι θέμα ηθικής και αξιοπρέπειας. Το τι είναι ο καθένας μας το κρίνει η κοινωνία και φυσικά ο Θεός. Άλλωστε είναι και αρχή του δήμαρχου να κρατάμε τέτοια θέση.
Έχουμε δώσει δείγματα ποιοι είμαστε. Εδώ είμαστε να ελέγξει ο καθένας και να μάθει τα πάντα. Καλοδεχούμενη κάθε είδους καλοπροαίρετη κριτική. Με βοηθάει να προχωράω και να δημιουργώ πράγματα.
Αξιοσημείωτο βέβαια είναι ότι τώρα προεκλογικά απέκτησα και άλλους εχθρούς κριτές για ευνόητους λόγους. Συκοφαντίες από αυτούς που έπαιρνα εύσημα. Τώρα έγιναν σωστοί αυτοί που κατηγορούσαν. Άλλωστε μου το είπε κιόλας ο δήθεν φίλος, ότι τώρα είμαστε εχθροί, μετά τις εκλογές όλα καλά. "Άραγε ποιος ηθικός νόμος τα λέει αυτά για να τον μάθουμε";

Η ΔΗΚΑΔΙΜΕ πραγματοποίησε πράγματα και βάλατε ψηλά τον πήχη για τον πολιτισμό. Είστε ευχαριστημένη; 

Για αυτό θέλησα να αναλάβω αυτό το αντικείμενο γιατί πίστευα ότι μπορώ να κάνω πράγματα. Τώρα για το αν είμαι ευχαριστημένη θα έλεγα και ναι και όχι. Υλοποιήθηκαν κάποιες μοναδικές σκέψεις και δώσαμε πνοή σε πολλές κατηγορίες συμπολιτών μας και πράγματι ωθήσαμε φως πολιτισμού στον Δήμο μας. Το τμήμα Δημιουργικής Απασχόλησης ΑΜΕΑ με εθελοντές μοναδικό σε όλη την Ελλάδα. "Τι πιο μεγάλο"; Καθιερώσαμε και έγιναν θεσμός: Το φεστιβάλ παραδοσιακών χορών στην Δίρφυ, με είκοσι και πλέον συμμετοχές απ' όλη την Ελλάδα (ιδιαίτερη έμφαση στις παραδόσεις,  στα ήθη και στα έθιμα). Έκθεση Καλών Τεχνών, Βραδιά Λογοτεχνίας. Αναδεικνύουμε το πνευματικό και Καλλιτεχνικό δυναμικό του Δήμου. Ανθοκομική, Ενεργοποιήσαμε ξανά τις αποκριάτικες εκδηλώσεις και βασικό κινητοποιήσαμε όλες τις πολιτιστικές δυνάμεις του Δήμου μας, δηλαδή όλους τους συλλόγους, δώσαμε πνοή και στα πλέον απόμακρα διαμερίσματα με κάθε είδους εκδηλώσεις και δράσεις. Αναδείξαμε τις δραστηριότητες των νέων ανθρώπων ώστε έτσι βοηθάμε να κρατηθούν στον τόπο τους με το να έχουν ενδιαφέροντα και να μην ερημώσουν τα χωριά. Και όλα αυτά με ελάχιστο κόστος. Και αυτοί που απειλούν τώρα, το γνωρίζουν, γιατί εσείς το ξέρετε το πόσο εκθείαζαν το έργο μας.
Αφετέρου δεν είμαι πολύ ευχαριστημένη διότι εάν είχαμε οργανωμένη υπηρεσία με υπαλλήλους, όπως τώρα, θα γίνονταν και άλλα ουσιαστικά έργα. Η υπηρεσία ήταν υπό διάλυση. Εγώ ξέρω πως λειτουργούσε. Εάν θα μελετήσετε τον προϋπολογισμό του 2019, θα δείτε επενδύσεις για πολλά πολιτιστικά και κοινωνικά έργα. Γιατί κάποιοι απαξίωσαν να τον μελετήσουν. Η ΔΗΚΑΙΔΜΕ δεν φτιάχνει δρόμους αλλά κινείται στο πολιτιστικό και κοινωνικό κομμάτι. Όπως γνωρίζετε ήδη ξεκίνησε ο ιστορικός-τουριστικός οδηγός, που υλοποιείται με μεγάλη επιτυχία από εξαιρετικούς εθελοντές με υπεύθυνο τον Αρχαιολόγο-Ιστορικό κο Καρατζά Νικόλαο. Θα διαφημίσουμε τον τόπο μας, όπως του αξίζει σε όλη την Ελλάδα και στο εξωτερικό. Τοποθετήσαμε χλοοτάπητα στο γήπεδο 5χ5. Έγιναν επισκευές σε όλο το δημοτικό στάδιο Ψαχνών. Θα έχετε ίσως ακούσει ότι ξεκινάμε την κατασκευή γηπέδου τένις και ράμπα skateboard για τους μικρούς μας φίλους που τόσο το επιζητούν.
Στην προσπάθειά μας να δυναμώσουμε τα ΚΑΠΗ του Δήμου, μεταφέραμε το ΚΑΠΗ  των Πολιτικών σε άλλο οίκημα και έγινε υπόδειγμα στο είδος του. Σε λίγες μέρες θα έχουμε και τα εγκαίνια. Είμαστε στο στάδιο υλοποίησης της σκέψης μας για κατασκευή υπαίθριου θεάτρου, όπου θα φιλοξενεί κάθε είδους παράσταση και πολλές άλλες δραστηριότητες. Από πέρυσι, προσπαθούμε να αναδείξουμε περισσότερο το Μονοπάτι της; Ηρώς στα Πολιτικά με το θεατράκι του, το οποίο πολιτιστικά έχει ανατεθεί πλέον  από την οικογένεια Μαραγκού στην ΔΗΚΑΔΙΜΕ. Και είναι κάτι πολύ σημαντικό για κέντρο πολιτιστικών δράσεων. Ξεκινάμε να κάνουμε τον χώρο της φιλαρμονικής άξιο με το έργο που επιτελείται εκεί μέσα και σκέψεις μας είναι αφού τελικά οριστικοποιηθεί η ακίνητη περιουσία του Δήμου να δρομολογήσουμε την κατασκευή δημοτικού παιδικού σταθμού και πολιτιστικό κέντρο, που δυστυχώς στερούμαστε.
Επίσης μεγάλη βαρύτητα δώσαμε και στον δημοτικό παιδικό σταθμό, που είναι στις αρμοδιότητές μας, ώστε τα παιδιά να είναι ασφαλή αλλά και να έχουν μια πολύ όμορφη θητεία.

Γιατί κατεβαίνετε με τον Ψαθά αφού γνωρίζουμε ότι όλοι θα θέλανε να είστε υποψήφια μαζί τους;

Καταρχήν δεν έχω μάθει να πουλάω τους συνοδοιπόρους μου. Δεύτερον γιατί έχουμε ίδιες ιδέες και στόχους αλλά και ψυχοσύνθεση. Είναι ο φίλος και ο αδερφός. Η απλότητα και το ήθος του σε εμπνέουν και βασικά δεν είναι αλαζονικός. Αρετές που λείπουν στην εποχή μας. Παλεύει, είναι αγωνιστής όπως και εγώ, δεν ήταν πολιτικός, δεν είχε την εμπειρία και όμως στάθηκε όρθιος στην πιο δύσκολη φάση της χώρας μας με όπλο την αγάπη του για τον τόπο του γιατί έχει ζήσει μαζί τους, με επιμονή και σιγά-σιγά υλοποιούνται αυτά που ονειρευόμαστε για αυτό αξίζει θαυμασμό και συμπαράσταση για να ξανά βγει δήμαρχος.

Για κάποιες προσωπικότητες τι θα λέγατε; όπως Μπουροδήμο και Χασάνδρα;

Με τον κο Μπουροδήμημο πραγματικά και απίστευτο είχα άψογη συνεργασία και συμπαράσταση σαν μέλος της ΔΗΚΑΔΙΜΕ. Η εμπειρία του είναι μεγάλη και πιστεύω ότι πρέπει να προχωρήσει σε άλλους δρόμους. Έχει κλείσει πιστεύω ο κύκλος του στην τοπική αυτοδιοίκηση μετά από εικοσιπέντε χρόνια.\Για τον κο Χασάνδρα ξέρει ο ίδιος τι πίστευα για αυτόν αλλά....... Ας σταματήσει να με κατακρεουργεί. Αλλά εδώ προδοθήκαμε από φίλους, αδερφούς που πιστέψαμε σε αυτούς. Εγώ λέω να είναι καλά.

Τι έχετε να πείτε για τις επικείμενες εκλογές και γιατί επιλογή σας η τοπική αυτοδιοίκηση και όχι η περιφέρεια που γνωρίζουμε ότι σας έγιναν προτάσεις;

Και προηγούμενες φορές μου είχαν γίνει προτάσεις για βήματα παραπάνω. Ουδέποτε είχα τέτοιες βλέψεις. Με ενδιαφέρει ο τόπος μας και θέλω να αγωνιστώ εδώ. όσο για τις εκλογές εύχομαι να κρατηθούν σε ένα επίπεδο γιατί κάτι δεν πάει καλά.

Εάν γίνονται εκλογές για να διαλύουν οικογένειες, φιλίες ή για βόλεμα, καλύτερα κανείς να μην ασχολείται με τα κοινά γιατί έτσι αλλάζει η σημασία τους. Ξέρω πάλι ρομαντική θα με πείτε. Από την πολυετή εμπειρία μου πιστεύω ότι θα κερδίσει αυτός που είναι πλησίον στους πολίτες που αγωνίζεται πλάι τους, που γνωρίζει τα πάντα και τις ελλείψεις του τόπου και στηρίζεται το κάθε τι με απλότητα,δουλειά χωρίς κομματικούς φραγμούς και δεκανίκια. Χωρίς ψεύτικες υποσχέσεις.

Για τους υποψήφιους δημάρχους τι έχετε να πείτε;

Για τον κο Κουλοχέρη δεν μπορώ να πω τίποτε. Ήμασταν και συνοδοιπόροι σε πολλές φάσεις κατά το παρελθόν και τον εκτιμώ. Το αν θα είναι δήμαρχος θα το κρίνουν και θα το αποφασίσουν οι πολίτες, όχι εγώ. Μακριά από εμένα αυτά. όσο για την κα Γκόγκου επίσης δεν θα την κατηγορήσω. Αλλά θα εκφράσω την πικρία μου! Ξέρετε τι είναι επί τρία και χρόνια να παρευρίσκεται σαν υποψήφια βουλευτής σε όλες τις εκδηλώσεις,δρώμενα, δραστηριότητες, να με ανεβάζει στα ουράνια εμένα και τον δήμαρχο, να ομολογεί ότι ουδέποτε έχουν γίνει τέτοια πράγματα στον τόπο, ότι έχουμε αναβαθμίσει τον Δήμο, μπράβο στον Δήμαρχο, Άξιος, Άξιος και ξαφνικά να είναι απέναντί μας υποψήφια; Και καλά αυτό. Να μας ισοπεδώνει όμως με τον πιο άσχημο τρόπο, γιατί έτσι της υποδεικνύουν αυτοί που ξαφνικά την αγάπησαν. Ε δεν είναι και τόσο πρέπον.
Ο κόσμος έχει μυαλό και κρίση. Δεν παρασύρονται από ψέματα και υποβαθμίσεις, άλλωστε "τα δέντρα που  έχουν καρπούς πετροβολούν"!

Θα στηρίξετε κάποιους συγκεκριμένους συνυποψήφιους σας;

Ακούστε όσοι δούλεψαν δίπλα μου και σε προηγούμενες αναμετρήσεις ξέρουν το ήθος μου και τώρα το ίδιο θα κάνω. Όλοι είναι άξιοι. ότι θα στηρίξω περισσότερο τους συνεργάτες μου που στάθηκαν πλάι μου ηθικά και ενεργά και δημιουργήσαμε όλα αυτά αυτό με προστάζει η ψυχή μου. Δηλαδή τον κο Μακρή, τον κο Μιχελή και τον κο Στούπα  και όσους με στήριξαν σε αυτή την δύσκολη πορεία. Αλλά θέλω να δώσω ευκαιρία και σε νέα πρόσωπα γιατί πρέπει να μπαίνει νέο αίμα και να παίρνουν την τύχη του τόπου στα χέρια τους. Και χαίρομαι που όλοι οι συνδυασμοί έχουν νέα ικανά άτομα στα ψηφοδέλτιά τους.

Κλείνοντας θέλω να ευχαριστήσω κάποιους γιατί στο δύσκολο ταξίδι με πολλές τρικυμίες είχα την συμπαράσταση και την στήριξή τους. Ευχαριστώ τους διευθυντές και τους υπαλλήλους του Δήμου που επιπρόσθετα είχαν επωμιστεί και εργασίες της ΔΗΚΑΔΙΜΕ. Ευχαριστώ τους μόνιμους υπαλλήλους πλέον της ΔΗΚΑΔΙΜΕ που μαζί προσπαθούμε να κάνουμε την υπέρβαση. Επίσης τον κόσμο που πίστεψε σε εμένα και ήταν δίπλα μου όλα αυτά τα χρόνια στην χαρά και στην λύπη μου, σαν να ήμουν δικός τους άνθρωπος, και οι οποίοι με κράτησαν όρθια. Όσα ευχαριστώ και να πω θα είναι λίγα, απλά η Βαγγελίτσα είναι εδώ όπως πάντα κοντά τους και πιστεύω ότι δεν τους πρόδωσα ποτέ.
Και φυσικά θα ήθελα να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στους συνεργάτες μου για την απεριόριστη εμπιστοσύνη που έδειξαν στο πρόσωπό μου, την στήριξη και συμπαράστασή τους. Ονομαστικά είναι οι κ.κ. Μιχελής Αντώνης, Μακρής Παναγιώτης, Στούπας Κωνσταντίνος, Βουκούτης Αναστάσιος Σταματίου Σπυρίδων  Ελενη Κουμουση,Λαφαζάνη Ανθούλα και φυσικά ο κος Μπουροδήμος Ιωάννης.


Σχόλια