Αντιδράσεις από την αντιπολίτευση γιατί δεν μπορούσαν να θέσουν προ ημερησίας διάταξης θέματα. Τι προβλέπει ο κανονισμός λειτουργίας του Δ.Σ.

Αρκετές υπήρξαν αντιδράσεις στην χθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου τόσο από την μείζων όσο και από την ελάσσων αντιπολίτευση γιατί δεν μπορούσαν να θέσουν θέματα προ ημερησίας διάταξης. Όμως όπως είπε ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, κάτι τέτοιο δεν επιτρέπεται από τον κανονισμό λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου και διάβασε μέρος του "Άρθρου 4 του κανονισμού λειτουργίας, που πραγματικά αναφέρει τα όσα ο Πρόεδρος είπε. Εμείς ψάξαμε και βρήκαμε το παρόν Άρθρο το οποίο αναλυτικά αναφέρει:

 Το ∆ηµοτικό Συµβούλιο συνέρχεται σε δηµόσια συνεδρίαση τη συγκεκριµένη ώρα και
ηµέρα που ορίζεται στην πρόσκληση.
Πριν την έναρξη της συνεδρίασης, ο Γραµµατέας του ∆ηµοτικού Συµβουλίου εγγράφει
τους υποψήφιους οµιλητές, είτε αυτοί είναι ειδικοί αγορητές ανά θέµα που ορίζονται από
τις παρατάξεις µε σχετική γραπτή δήλωσή τους είτε δηµοτικοί σύµβουλοι που επιθυµούν
να τοποθετηθούν ανά θέµα.
Στη συνέχεια, ο Γραµµατέας εκφωνεί τον κατάλογο των παρόντων, καταγράφει τους
απόντες από τη συνεδρίαση και σηµειώνει αν η απουσία τους είναι δικαιολογηµένη ή όχι.
 Αφού διαπιστωθεί απαρτία, ο Πρόεδρος κηρύσσει την έναρξη της συνεδρίασης και
διευθύνει τη συζήτηση. Αν ο Πρόεδρος απουσιάζει ή κωλύεται, αναπληρώνεται νοµίµως
από τον Αντιπρόεδρο. Αν απουσιάζει ή κωλύεται και ο Αντιπρόεδρος, ασκεί καθήκοντα
Προέδρου όποιος από τους παρόντες συµβούλους του επιτυχόντος συνδυασµού έχει
εκλεγεί µε τις περισσότερες ψήφους και, σε περίπτωση ισοψηφίας, όποιος είναι
γραµµένος πρώτος στην απόφαση του δικαστηρίου.
Μετά την έναρξη της συνεδρίασης, ο Πρόεδρος ανακοινώνει στο σώµα κάθε έγγραφο που
απευθύνεται στο Συµβούλιο. Στη συνέχεια, ο ∆ήµαρχος, εφόσον παρίσταται στη
συνεδρίαση, µπορεί να προβεί σε οποιαδήποτε ανακοίνωση, ενηµέρωση ή πρόταση προς
το ∆ηµοτικό Συµβούλιο.
Μετά το ∆ήµαρχο, εκφράζουν τις απόψεις τους κατά προτεραιότητα έναντι των λοιπών
δηµοτικών συµβούλων οι επικεφαλής των δηµοτικών παρατάξεων της µειοψηφίας,
σύµφωνα µε τη σειρά του αριθµού των εδρών που διαθέτει κάθε παράταξη στο ∆ηµοτικό
Συµβούλιο. Στη συνέχεια λαµβάνουν το λόγο οι λοιποί δηµοτικοί σύµβουλοι και οι
συµµετέχοντες πρόεδροι των ∆ηµοτικών ή Τοπικών κοινοτήτων ή Εκπρόσωποι Τοπικής
Κοινότητας (όταν συζητούνται θέµατα της αντίστοιχης ∆ηµοτικής ή Τοπικής κοινότητας),
προκειµένου να προβούν σε ανακοινώσεις ή προτάσεις προς το ∆ηµοτικό Συµβούλιο ή να
απευθύνουν ερωτήσεις ή να ζητούν συγκεκριµένα στοιχεία, χρήσιµα για την άσκηση των
καθηκόντων τους, από τον ∆ήµαρχο, τους Αντιδηµάρχους, το προεδρείο του ∆ηµοτικού
Συµβουλίου, την Οικονοµική Επιτροπή ή την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής.
 Ακολουθεί η διαδικασία των απαντήσεων, χωρίς διάλογο, µε τη δυνατότητα και
υποχρέωση του ∆ηµάρχου και των Αντιδηµάρχων για παροχή στοιχείων και πληροφοριών
εντός ενός µηνός. Ο χρόνος για κάθε ανακοίνωση, πρόταση, ερώτηση, αναζήτηση
στοιχείων ή απάντηση δεν µπορεί να υπερβαίνει τα δύο λεπτά.
Οι προτάσεις που τυχόν υποβλήθηκαν δεν επιτρέπεται να συζητηθούν, εκτός αν
χαρακτηρισθούν ως κατεπείγον θέµα, οπότε και εφαρµόζονται οι διατάξεις της παρ. 7 του
άρθρου 67 του Ν.3852/2010 και η συζήτηση προηγείται των θεµάτων της ηµερήσιας
διάταξης. Επίσης, το ∆ηµοτικό Συµβούλιο έχει δικαίωµα να αποφασίζει, µετά από σχετική
πρόταση-εισήγηση του Προέδρου ή του ∆ηµάρχου ή συµβούλου επικεφαλής δηµοτικής
παράταξης και χωρίς συζήτηση, µε την απόλυτη πλειοψηφία του συνολικού αριθµού των
µελών του, ότι ένα θέµα, το οποίο δεν είναι γραµµένο στην ηµερήσια διάταξη, είναι
κατεπείγον, να το συζητήσει και να πάρει απόφαση γι` αυτό µε την ίδια πλειοψηφία, πριν
από την έναρξη της συζήτησης των θεµάτων της ηµερήσιας διάταξης.
Ο χρόνος για τη συζήτηση των εκτός ηµερήσιας διάταξης θεµάτων δεν µπορεί να ξεπερνά
τη µία ώρα.
Ακολουθεί η συζήτηση επί των θεµάτων της ηµερήσιας διάταξης. Ο Πρόεδρος του
∆ηµοτικού Συµβουλίου δίνει το λόγο κάθε φορά στο ∆ήµαρχο ή Αντιδήµαρχο που θα
εισηγηθεί το θέµα, και αυτοί µε τη σειρά τους µπορούν να υποδείξουν κάποιον δηµοτικό
σύµβουλο ή υπηρεσιακό παράγοντα που θα το αναλύσει. Ο Πρόεδρος έχει το δικαίωµα
να καλεί στη συνεδρίαση δηµοτικούς υπαλλήλους, εκπροσώπους φορέων ή ιδιώτες
προκειµένου να συµβάλλουν µε τις τοποθετήσεις τους στην καλύτερη διαµόρφωση της
απόφασης.
Τυχόν διευκρινιστικές ερωτήσεις έπονται της εισήγησης και προηγούνται των
τοποθετήσεων των οµιλητών.
Ο ∆ήµαρχος, ο αρµόδιος Αντιδήµαρχος, οι επικεφαλής των παρατάξεων και οι ειδικοί
αγορητές έχουν κατά τη συζήτηση δικαίωµα για πέντε λεπτά οµιλίας ανά θέµα µε
δυνατότητα δευτερολογίας διάρκειας τριών λεπτών. Κατά τη δευτερολογία, ο ∆ήµαρχος
οµιλεί τελευταίος, εφόσον το επιθυµεί. Με απόφαση της απόλυτης πλειοψηφίας των
παρόντων είναι δυνατή, µετά από πρόταση του Προέδρου, η παράταση ή η σύντµηση του
ανωτέρω προβλεπόµενου µέγιστου χρόνου οµιλίας κατά δύο λεπτά. Τον ίδιο χρόνο
οµιλίας έχουν και οι Πρόεδροι των ∆ηµοτικών ή Τοπικών Κοινοτήτων καθώς και ο
Εκπρόσωπος Τοπικής Κοινότητας, όταν καλούνται και συµµετέχουν στη συνεδρίαση για
θέµατα της κοινότητας τους. Οι υπόλοιποι δηµοτικοί σύµβουλοι έχουν χρόνο οµιλίας δύο
λεπτών το πολύ, χωρίς δυνατότητα δευτερολογίας. Σε κάθε περίπτωση, ο ∆ήµαρχος κατά
τη διάρκεια της συζήτησης µπορεί να λαµβάνει το λόγο κατά προτεραιότητα απέναντι σε
κάθε άλλον και να εκφράζει τις απόψεις του.

Οι διαλογικές συζητήσεις δεν επιτρέπονται. ∆ιακοπή οµιλητή µπορεί να γίνει αν το
επιτρέψει ο ίδιος και αν συµφωνεί ο Πρόεδρος. Στην περίπτωση αυτή η διακοπή δεν
µπορεί να υπερβεί το ένα λεπτό, χωρίς ισόχρονη παράταση του χρόνου της οµιλίας.
Ο οµιλητής δεν µπορεί να αποµακρύνεται από το υπό συζήτηση θέµα, διαφορετικά ο
Πρόεδρος τον καλεί να επανέλθει σε αυτό. Αν δεν συµµορφωθεί, ο Πρόεδρος τον
προειδοποιεί ότι θα του αφαιρέσει το λόγο. Αν και µετά τη νέα αυτή επισήµανση ο
οµιλητής δεν επανέλθει στο θέµα, ο Πρόεδρος του αφαιρεί το λόγο. Ο Πρόεδρος αφαιρεί
το λόγο και από όποιον µιλά χωρίς να έχει εγγραφεί στον κατάλογο των οµιλητών ή
χωρίς τη σχετική άδεια. Στις περιπτώσεις παραβάσεων αυτής της παραγράφου, ο
Πρόεδρος δίνει εντολή να µην γίνεται καταχώρηση των αντίστοιχων οµιλιών στα πρακτικά.
Αν κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης δηµιουργηθούν θόρυβοι που παρακωλύουν την
οµαλή συνέχισή της, ο Πρόεδρος οφείλει να πάρει όλα τα απαραίτητα µέτρα για την
οµαλοποίησή της και αν η ίδια κατάσταση συνεχιστεί, ο Πρόεδρος διακόπτει τη
συνεδρίαση για ορισµένη ώρα, που την ανακοινώνει στο σώµα. Κατά τη διακοπή οι
∆ηµοτικοί Σύµβουλοι εξέρχονται της αίθουσας συνεδρίασης. Μετά την παρέλευση του
χρόνου διακοπής, ο Πρόεδρος κηρύσσει τη συνέχιση της συνεδρίασης και, αν ο θόρυβος
συνεχιστεί, δικαιούται να τη λύσει.
Αφού εξαντληθεί ο κατάλογος των οµιλητών, ο Πρόεδρος διατυπώνει την οριστική
πρόταση προς ψήφιση του θέµατος, όπως διαµορφώθηκε µε τις τροπολογίες που πιθανόν
έχουν επέλθει. Ο Γραµµατέας καταγράφει την ψήφο των συµβούλων καθώς και όσους
συµβούλους αποχωρούν από τη συνεδρίαση.
Ο ∆ήµαρχος, ο Πρόεδρος και τα υπόλοιπα µέλη του ∆ηµοτικού Συµβουλίου καθώς και οι
κατά το νόµο συµµετέχοντες στις συζητήσεις µπορούν να επικαλεστούν παρεµπίπτοντα
ζητήµατα που αφορούν ιδίως την τήρηση του παρόντος κανονισµού, τη σειρά της
ηµερήσιας διάταξης και την πρόταση για αναβολή της συζήτησης οποιουδήποτε θέµατος.
Τα ίδια πρόσωπα µπορούν να επικαλεστούν προσωπικό ζήτηµα, όπως η µοµφή σε βάρος
τους ή η υβριστική εκδήλωση εναντίον τους κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης ή η
απόδοση διαφορετικής γνώµης από εκείνη που εξέφρασαν.
 Ο επικαλούµενος οποιοδήποτε παρεµπίπτον ή προσωπικό ζήτηµα οφείλει να το
προσδιορίσει µέσα σε ένα λεπτό της ώρας και να το στηρίξει σε συγκεκριµένη διάταξη του
παρόντος κανονισµού ή της νοµοθεσίας, διαφορετικά ο Πρόεδρος απορρίπτει την
επίκληση. Για παρεµπίπτοντα και προσωπικά ζητήµατα αποφαίνεται ο Πρόεδρος. Αν
διατυπωθούν αντιρρήσεις αποφασίζει σχετικά το ∆ηµοτικό Συµβούλιο µε ανάταση ή
έγερση, χωρίς άλλη συζήτηση. Επίκληση παρεµπίπτοντος ή προσωπικού ζητήµατος δεν
επιτρέπεται µετά την έναρξη της ψηφοφορίας για κύριο ζήτηµα.

Αφού εξαντληθούν τα θέµατα της ηµερήσιας διάταξης, ο Πρόεδρος κηρύσσει τη λήξη της
συνεδρίασης και όλοι οι σύµβουλοι προσέρχονται και υπογράφουν τα πρόχειρα συνοπτικά
πρακτικά".
Και παραθέτουμε αυτό το άρθρο ώστε να γνωρίσουν τόσο οι δημοτικοί σύμβουλοι όσο και οι πολίτες το τι προβλέπεται και να μην υπάρχουν διάφορες απορίες. 
Πάντως για να ηρεμήσουν τα πνεύματα επετράπη σε όσους είχαν προ ημερησίας θέματα να τα καταθέσουν. 

Σχόλια