Συνέντευξη με τον Γιώργο Σιλιβάκο για τον Χαμένο Παράδεισο Λέξεων

 


Με τον Γιώργο Σιλιβάκο, από την Μακρυκάπα έχουμε λίγες ημέρες διαφορά, κάτι το οποίο δεν θυμόμουν, αλλά έρχεται στη μνήμη μου είτε ως ποδοσφαιριστής είτε ως δρομέας, που λάμβανε μέρος σε διάφορες διοργανώσεις. Αν και πάντα έβλεπα στα μάτια του μια ποιητική θλίψη, ποτέ δεν είχα καταλάβει ότι είναι τόσο ταλαντούχος νέος. 

1. Γιώργο για ακόμη μια φορά μας εκπλήσσεις θετικά με τις ποιητικές σου συλλογές. Θα ήθελα να σε ρωτήσω από πότε άρχισες να γράφεις ποιήματα; 

Καλησπέρα Γιώργο! Σ'ευχαριστώ πραγματικά από τα βάθη της καρδιάς μου για την υπέροχη αυτή πρόσκληση.


Ποιήματα ξεκίνησα να γράφω από πολύ μικρή ηλικία,ήμουν γύρω στα 10 αν θυμάμαι καλά!

Αφορμή ήταν ένα βιβλίο ποίησης του Ανδρέα Λασκαράτου και οι στίχοι "ο Θεός μας βρέχει απάνω σ'όλους όμοια"από το ποίημα πρωτομαγιά!Μου έκανε εντύπωση πως ένα τόσο μικρό κείμενο, έδινε τόση συναισθηματική ένταση, πώς γινόταν;Τι είδους γραφή ήταν αυτή;Με γέμιζε με απορία και ήταν κάτι που το θαύμασα αυτόματα παράλληλα!

Μεγάλο ρόλο εννοείται στο να μπορώ να έχω άμεση επαφή με τα βιβλία και την ποίηση, έπαιξε η μητέρα μου, λίγο αργότερα διάβασα το Εν λευκώ του Οδυσσέα Ελύτη και πραγματικά ήταν τόσο μεγάλο το δέος που στην κυριολεξία,δεν το άφηνα απ'τα χέρια μου το κουβαλούσα παντού μαζί μου!



2. Μήπως θυμάσαι το πρώτο σου ποίημα η ένα από τα πρώτα;Μήπως θυμάσαι σε τι αναφερόταν; 

Το πρώτο μου ποίημα γεννήθηκε από την άμεση επαφή που είχα με τη φύση, τίτλος του" Ανέγγιχτη φύση" οι παρακάτω στίχοι ήταν η πρώτη απόπειρα και το συγκινητικό είναι ότι το ποίημα το ολοκλήρωσα και το συμπεριέλαβα στη δεύτερη ποιητική συλλογή και η οποία είναι υπό έκδοση με τον τίτλο "Μαύρες Κουρτίνες"




Τα μονοπάτια είναι σκληρά,


τα βουναλακια σκεπάζονται με σπαρτά .


Ο αέρας είναι ακίνητος.


Όσο τα πουλιά και πηγές είναι μακρια..


Ίσως..


Είναι το τέλος του κόσμου,που ξεκινάει.


Ίσως,είναι τα λουλούδια που σου φωνάζουν.


-Μη μας κόψεις!


Είναι η ομορφιά που θέλει να μείνει ανέγγιχτη!

3. Πώς εμπνεύστηκες  τον τίτλο του πρώτου σου βιβλίου Χαμένος Παράδεισος Λέξεων. Τι σημαίνει για εσένα; 

. Αφορμή για τον τίτλο της πρώτης μου ποιητικής συλλογής,ήταν "Ο Χαμένος Παράδεισος"του Τζον Μίλτον.

Από εκεί γεννήθηκε η ιδέα του "Χαμένου Παραδείσου Λέξεων"

Οι λέξεις ήρθαν μαγικά και κόλλησαν με τον υπόλοιπο τίτλο.

Διότι αν το σκεφτείς είναι μέρος του Χαμένου Παραδείσου οι Λέξεις, βρίσκονται παντού,όπως επίσης και είναι εγκαταλελειμμένες παντού.

Προσπάθησα να τις ανασύρω μέσα από ένα μαγικό μέρος να τους δώσω πνοή και να τις ντύσω με συναισθήματα,σε μια εποχή που λίγο πολύ είμαστε όλοι μπερδεμένοι, είναι τόσες πολλές οι πληροφορίες που οι λέξεις χάνουν τον παλμό τους, ήθελα να τους δώσω χτύπο,να τις γεμίσω συναισθήματα,σε ένα μέρος που μέσα μας υπάρχει, έχουμε χρέος να το ανακαλύψουμε είναι η μαγεία μας, είναι αυτό που μας ξεχωρίζει και πιστεύω η αποστολή μας είναι να ξεκλειδώσουμε τον όμορφο αυτό κόσμο των συναισθημάτων.


4. Εκτός από τον τίτλο του βιβλίου και ένα εκ των ποιημάτων σου έχει τον τίτλο Χαμένος Παράδεισος. Ποιος είναι για εσένα ο χαμένος παράδεισος; 

Για μένα χαμένος παράδεισος είναι η φύση που καθημερινά βιάζετε.. είναι αυτά τα μικρά κομμάτια που πλέον έχουν απομείνει και προσπαθούν να αναπνεύσουν χωρίς παρεμβολές, είναι ένα μέρος στο οποίο η ζωή κυλά αρμονικά,ένα μέρος που ο άνθρωπος δεν σέβεται, παρά μόνο το καταστρέφει χωρίς έλεος και τείνει δυστυχώς να μένει ανάμνηση!


Είναι σκληρό και δυστυχώς είναι η αλήθεια ,η ωμή πραγματικότητα!



5. Το ποίημα σου μπαλκονάκι θα ήθελες να μοιραστείς μαζί μας σε ποιον αναφέρεται; Αν και μέσα από τους στίχους αφήνεις να εννοηθεί ότι αναφέρεται σε κάποιο αγαπημένο σου πρόσωπο που έχει αποχωρήσει από αυτόν τον κόσμο. 

Το ποίημα "Μπαλκονακι"είναι αποκλειστικά αφιερωμένο στον μπαμπά μου,ο οποίος δεν βρίσκεται στη ζωή πια.


Ξέρεις όταν χάνουμε ανθρώπους μας,στην πορεία τους ψάχνουμε, περπατάμε όπου περπάτησαν, αγγίζουμε όπου άγγιξαν, θέλουμε έτσι να τους νιώσουμε κοντά μας!


Στο μικρό αυτό μπαλκονακι έβλεπα τη γαλήνη του πατέρα μου, κάθε απόγευμα καθόταν εκεί με ένα μικρό τρανζίστορ άκουγε μουσική και κοίταζε το βουνό απέναντι αμίλητος, ταξίδευε.


Όσες φορές ανεβαίνω στο πατρικό μου η εικόνα του στο μικρό αυτό μπαλκονακι θα στέκει για πάντα εκεί.

6. Για άλλους ο χρόνος κυλάει γρήγορα και για άλλους αργά. Για εσένα τι ρόλο παίζει ο χρόνος; 

Προσπαθώ να τον παγώνω τον χρόνο και σε αυτό με έχει βοηθήσει η ποίηση και δημιουργία που γεννάται μέσα από αυτή.

7. Όλοι στη ζωή μας έχουμε έναν φύλακα άγγελο. Με αφορμή το ομώνυμο ποίημα σου αδραττω την ευκαιρία να σε ρωτήσω ποιος είναι ο δικός σου φύλακας άγγελος; 

Δεν είναι ένας.. φύλακες άγγελοι μας, είναι η οικογένεια μας... είναι οι άνθρωποι που αγαπάμε,που θέλουμε να είναι καλά, ακόμα και αυτοί που δεν βρίσκονται στη ζωή.. νιώθουμε την αύρα τους ,τον αέρα τους πάνω μας.Οτι μας αγαπά λοιπόν.. πιστεύω αυτό είναι που μας προστατεύει.

8. Ποιος είναι για εσένα ο Μικρός πρίγκιπας του ομώνυμου ποιήματος σου; 

 Ταυτίζομαι απόλυτα με τον μικρό πρίγκιπα, είναι ένα βιβλίο με τρομερά μηνύματα.. είναι ο εαυτός μου που δεν μεγάλωσε ποτέ,δεν σκότωσε το παιδί μέσα του και προχωρά προστατεύοντας το να παραμείνει άφθαρτο και ατόφιο.

9. Λίγο πριν κλείσω θα ήθελα να αναφέρεις λίγα λόγια για το ποίημα σου με το οπτικοακουστικό υλικό, που θα δούμε στην επόμενη ποιητική σου συλλογή.

Το ποίημα "Μετάγγιση" είναι ένα από τα αγαπημένα μου.


Το μήνυμα του ξεκάθαρο,μην αναλώνεσαι,μην πνιγείς τα θέλω σου στα θέλω των άλλων..




Τι ειρωνεία ε;


Να αιμορραγείς


Και να πνιγεσαι


Με το αίμα των άλλων!




Μη χάνεις το δρόμο σου λοιπόν.. χάραξε την πορεία του και περπάτησε τον όπως εσύ επιθυμείς!



10. Ποια είναι τα μελλοντικά όνειρα;

 Μελλοντικά όνειρα, είναι λίγο δύσκολο να απαντήσω για το μέλλον,καθώς κανείς δεν ξέρει τι επιφυλάσσει το μέλλον.


Εστιάζω στο τώρα και στα όσα έχω καταφέρει...


Το τώρα είναι η στιγμή μου λοιπόν..


Αυτή η στιγμή.. τώρα.

11. Κλείνοντας θα ήθελα να παίξουμε ένα παιχνίδι που παίζω με όλους όσους μου δίδουν συνέντευξη. Θα γράψω μερικές λέξεις και δίπλα θέλω να μου πεις τι σημαίνουν για εσένα.

11.Ερωτας: Ζωή


     Έκπτωτος άγγελος:Ναετρας τις πληγές σου και να σηκώνεσαι..να μαχεσαι


      Ζωή: Έρωτας


      Ψυχή: Συνείδηση


      Ανάσα: Χτύποι τις καρδιάς


      Μουσική: Ταξίδι του νου και των αισθήσεων


       Μαραθώνιος: Κατάθεση ψυχής,ορίων , αντοχής


        Μίλτος:Ο δικός μου ήρωας.. Υπεράνθρωπος!


Ευχαριστώ πολύ για τον υπέροχο χρόνο, που αφιέρωσες ώστε να μοιραστείς τις σκέψεις σου για το ποιητικό σου έργο. 

Και εγώ σε ευχαριστώ για την υπέροχη κουβέντα μας


Σχόλια