Συνέντευξη στην Άννα Μπουροδήμου


Είχα χρόνια να ασχοληθώ με το κομμάτι που λέγεται συνεντεύξεις. Έτσι αποφάσισα να αρχίσω πάλι να παίρνω συνεντεύξεις από ανθρώπους που έχουν προσφέρει  στον τομέα με τον οποίο καταπιάνεται ο καθένας. Έτσι ως αρχή αποφασισα να φιλοξενήσω στο ιστολόγιο μου μια αγαπημένη φίλη εκπαιδευτικό, την Άννα Μπουροδήμου. Θα ήθελα για το αναγνωστικό μου κοινό να αναφέρω ότι η Άννα εκτός από δασκάλα που είναι, γράφει ποιήματα και γενικότερα ασχολείται με την λογοτεχνία. 

Ας την γνωρίσουμε όμως καλύτερα!

1. Άννα ευχαριστώ αρχικά που δέχθηκες την πρόσκληση μου, ώστε να μιλήσουμε για την μεγάλη σου αγάπη την λογοτεχνία. Θα ήθελα να σε ρωτήσω από πότε άρχισες να γράφεις και τι σε ώθησε να κινηθείς προς αυτή την κατεύθυνση; 

Σε ευχαριστώ πολύ Γιώργο για την τιμή της πρόσκλησης και που ολόψυχα θα αποδεχόμουν να μοιραστούμε πολύχρωμες στιγμές Λογοτεχνίας που ενισχύει τη συλλογικότητα και την έκφραση της ανθρώπινης ψυχής. 

Ως παιδί θυμάμαι τον εαυτό μου πάντα να έχει μια κλίση αγάπης για το παιδικό βιβλίο και τα παραμύθια . Είχα μια μεγάλη μουσικοκασετίνα με παραμύθια για να ονειρεύομαι και στη συνέχεια έγραφα στίχους σε ένα τετράδιο που το είχα ονομάσει " Ανεμώνη " .

Μου άρεσε ιδιαίτερα το θέατρο και οι παραστάσεις . Κάθε φορά που τελείωνε μια παράσταση πήγαινα πάλι στην " Ανεμώνη " μου και έγραφα δικά μου θεατρικά σκετς. 

Ήταν το κρυφό μυστικό μου και το παιδικό όνειρο που δεν είχα εκφράσει ποτέ σε κανέναν. 

Μόνο σε μια ευαίσθητη ψυχή και που χρωστάω πολλά ευχαριστώ. Στον δάσκαλό μου , τον Βασίλη Πετράκη , που ήταν Ποιητής και με ώθησε στη συγγραφή και στον μαγικό κόσμο του βιβλίου.


2. Με αφορμή ένα από τα ποιήματα σου, που μου άρεσε πολύ και λέγεται στη Σκιά μιας Ανεμώνης, θα ήθελα να σε ρωτήσω από πού αντλείς την έμπνευση σου όταν γράφεις; 

Το ποίημα " Στη σκιά μιας Ανεμώνης " που αγαπώ ιδιαίτερα και θα ήθελα να το προεκτείνω ως διαδραστικό παιδικό παραμύθι είναι αφιερωμένο στον δάσκαλό μου που με βοήθησε και του άρεσαν οι ανεμώνες όπως και σε εμένα. Γενικότερα μέσα από τη συγγραφή ποιημάτων και παραμυθιών εκφράζω την ψυχή μου. Αυτά που αγάπησα , εκείνα που θα ήθελα να εκπληρώσω , τα εμπόδια , τις επιτυχίες. 


Έμπνευση για εμένα είναι οι ιστορικές πηγές της ελληνικής παράδοσης και του πολιτισμού μας. Μετατρέπονται σε στίχους και σε κείμενα που να μπορούν να διαβάζονται και να κατανοούνται εύκολα από τον αναγνώστη . Εισχωρόντας στην " Κοινή Ψυχή . 

3. Ένα από τα βιβλία,που έχεις συμμετάσχει μαζί με άλλους ποιητές είναι το κρυφό σημειωματάριο των ποιητών. Εσύ ως Άννα έχεις κάποιο κρυφό σημειωματάριο; 

Για εμένα " Κρυφό Σημειωματάριο " είναι η ψυχή μου. Τι προσφέρω και τι μοιράζομαι ανήκει σε εμένα και στον Θεό. 

4. Ψάχνοντας στο διαδίκτυο βρήκα ότι φέτος συμμετέχεις με ποίημα σου και στο βιβλίο Πνοές του Έρωτα/7. Τι είναι για εσένα ο έρωτας και τι πνοή έχει;  

Για εμένα " Έρωτας " είναι η ίδια η ζωή. Να ζεις την κάθε στιγμή και να χαίρεσαι σαν μικρό παιδί , να δημιουργείς εικόνες και να προσφέρεις αγάπη στον κοινωνικό ιστό, να σέβεσαι τον εαυτό σου , να προοδεύεις σε κάθε τομέα και επίπεδο που έχεις επιλέξει να εργάζεσαι και να δραστηριοποιείσαι και να μετατρέπεις σε φωτεινό εγώ τη λέξη " ΜΑΖΙ" . Μόνο έτσι ο κόσμος γίνεται καλύτερος. Όταν όλοι είμαστε ενωμένοι κρατώντας την ίδια ομπρέλα ονείρων και συναισθημάτων. 

5. Εκτός από το παραπάνω βιβλίο συμμετέχεις και στο βιβλίο Πνοές της άνοιξης. Για εσένα η άνοιξη τί είναι; 

Το βιβλίο " Πνοές της Άνοιξης " όπως και το βιβλίο " Πνοές του Έρωτα " είναι συλλογικοί τόμοι Ανθολογίας και Πεζογραφίας από τις Εκδόσεις Πνοές όπου έχει διοργανωθεί και τιμητική λογοτεχνική παρουσίαση και βραδιά στο Πνευματικό Κέντρο Πετρούπολης με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης και Βιβλίου. Είναι ιδιαίτερη τιμή και ευτυχία για εμένα. Γιατί η συγγραφή είναι η μεγάλη μου αγάπη. Ακολουθεί η ιδιότητα της δασκάλας. Ως προσφορά και πολιτιστικό έργο . 


Τιμώντας την αγάπη για εμένα η άνοιξη είναι ο καρπός των συναισθημάτων που μέσα από την κατάλληλη φροντίδα , τον προσωπικό κόπο και τις θυσίες θα ανθίσει και θα σπείρει το ηλιοβασίλεμα στις καρδιές των ανθρώπων. 

6. Πολλές είναι οι συμμετοχές σου με ποιήματα σου σε περιοδικά, ανθολογίες και όχι μόνο. Όμως αν δεν κάνω λάθος γράφεις και παραμύθια. Θα μοιραστείς με το αναγνωστικό μου κοινό λίγα λόγια για το αγαπημένο σου παραμύθι, που έχεις γράψει

Έχω πολλές συμμετοχές Ποίησης σε Εκδόσεις και Περιοδικά. 


Φυσικά γράφω και παραμύθια . Το αγαπημένο μου εκδόθηκε από τις Εκδόσεις Πνοές και είναι " Το ελάφι της Λαπήθου " . Θέλοντας να τιμήσω την αληθινή φιλία έγραψα αυτό το παραμύθι. Είναι η έμπρακτη εκδήλωση αγάπης και τρυφερότητας στο γλυκό μου αστέρι των φοιτητικών χρόνων . Μιας και είναι η ηρωίδα του παραμυθιού. Η γλυκιά μου Μαρίνα από την Κύπρο. 


Το παραμύθι είναι ιστορικό και είναι εκπαιδευτική γέφυρα για την κυπριακή δημοκρατία. 


Επειδή δεν είναι τόσο γνωστή για τους Έλληνες η προσφορά της Ευφροσύνης Προεστού στον αγώνα που έδωσε ο κυπριακός ελληνισμός απέναντι στον Αττίλα και τα τούρκικα στρατεύματα , έγραψα αυτό το όμορφο παραμύθι ως υπενθύμιση της αντοχής , της δύναμης και των δεινών που έζησε και πέρασε η ίδια στηρίζοντας με σθένος και παλικάρια την αγάπη για την πατρίδα. 


Κοινό σημείο της ηρωίδας του παραμυθιού , της Μαρίνας , και της ιστορικής φυσιογνωμίας της Ευφροσύνης Προεστού, της γιαγιάς από τη Λάπηθο , είναι η ιδιότητα . Ήταν και οι δύο Μαίες. Για την ηρωίδα είναι το δεύτερο επάγγελμα που θα επιλέξει μελλοντικά να ακολουθήσει στη ζωή της και για την Ευφροσύνη Προεστού είναι η ιδιότητά της μιας και ξέρει τούρκικα και είχε εργαστεί ως Μαία πριν την κατάληψη της Κύπρου από τον τούρκικο στρατό. 


Ξετυλίγοντας με λίγα λόγια το παραμύθι η Μαρίνα θα χάσει τον πατέρα της και που διατηρεί το καφενείο στην Κάτω Λάπηθο εξαιτίας της απρόσμενης εισβολής του τουρκικού στρατεύματος την ημέρα των γενεθλίων της. Οπότε οι προετοιμασίες ευτυχίας και χαράς για τη φτωχική οικογένεια που κατάφερε μετά από πέντε αποτυχημένες προσπάθειες να αποκτήσει παιδί θα τυλιχτούν από αίμα και πόνο και θα κεντήσουν το έκτο μοιρολόι αντί για νανούρισμα που θα τραγουδήσει ο Πενταδάκτυλος. Θα καταφέρει η ίδια , η μητέρα της και ο θετός αδερφός της από την Κερύνεια να σωθούν από την τουρκική σύλληψη με τη βοήθεια της Ευφροσύνης Προεστού και υποδεικνύοντάς τους ένα κρυφό λαγούμι που υπήρχε και που είχαν σκάψει ελάφια που ζουν πληθώρα στην περιοχή. 


Η γιαγιά της Λαπήθου θα καθυστερήσει τους Τούρκους αποσπώντας την προσοχή τους, ξεγελώντας τους και χωρίς να γίνει αντιληπτή με τις ιστορίες της ως Μαία στην Τουρκία και θα σώσει την οικογένεια . Μέχρι να κρυφτούν στο λαγούμι για την έξοδο προς τη Λευκωσία και την ελευθερία . Για τη γιαγιά της Λαπήθου δε θα είναι ευχάριστη η συνέχεια . Οι Τούρκοι θα την αφήσουν για λίγο ήσυχη να ζει στη Λάπηθο αλλά αργότερα θα τη συλλάβουν , θα τη βασανίσουν και θα οδηγηθεί λίγους μήνες μετά  στον θάνατο λόγω της κάλυψης και της διαφυγής από το ίδιο λαγούμι που έφυγε η Μαρίνα και η οικογένειά της σε Κυπρίους στρατιώτες. 

Ένα όμορφο παραμύθι ιστορικής μνήμης , προάσπισης των ανθρώπινων δικαιωμάτων και της υψίστης τιμής και προσφοράς για την πατρίδα.

7. Η αγάπη σου για τα παιδιά φαίνεται και μέσα από το επάγγελμα σου ως εκπαιδευτικός και από την λογοτεχνία. Θα ήθελα όμως να μου πεις πόσο δύσκολο είναι μια δασκάλα ταυτοχρόνως να ασχολείται και με την συγγραφή; 

 Προσωπικά δεν το θεωρώ δυσκολία αλλά εναλλακτικό τρόπο έκφρασης της αγάπης για το παιδί. Σίγουρα χρειάζεται να αφιερώσεις αρκετό χρόνο . Αλλά αυτό είναι το μεγαλείο να λέγεσαι " Δασκάλα ". Να αγαπάς διπλά τα παιδιά που δε γέννησες σαν να είναι δικά σου.

8. Κλείνοντας θα ήθελα να σε ευχαριστήσω για ακόμη μια φορά που δέχθηκες την πρόταση μου και επειδή έρχεται η μεγαλύτερη εορτή της Αγάπης, που είναι η Ανάσταση του Χριστού, θα ήθελα να σε ρωτήσω τι είναι για εσένα η αγάπη;  

Για άλλη μια φορά θα ήθελα να σε ευχαριστήσω για τη φιλία που μας ενώνει και την τιμή της πρόσκλησης να μιλήσουμε Λογοτεχνικά και συγγραφικά. Περιμένοντας την Ανάσταση του Κυρίου θα ήθελα να ευχηθώ σε όλον τον κόσμο υγεία και αγάπη. Ας αφήσουμε το άσβ εστο φως της ελπίδας να φωλιάσει στις ψυχές μας που θα μας κάνει καλύτερους ανθρώπους και θα μας εξυψώνει στον καθημερινό αγώνα που δίνουμε για την επιβίωση και την επίτευξη των προσωπικών στόχων και επιθυμιών μας. Όσον αφορά εμένα η " Συγγραφή " και η Λογοτεχνία είναι η οδός της προσωπικής " Ανάστασης " και της ελπίδας να πλημμυρίσει η ψυχή με αγάπη και να σβήσει από τη μνήμη της λάθος ανθρώπινες στιγμές.



Σχόλια