Κίνημα Δημοκρατίας Ευβοίας: Τα παρ' ολίγον "Τέμπη" της συρταρωτής Γέφυρας Χαλκίδας... Τι ΟΣΕ τι ΟΛΝΕ...

Περιφερειακή Οργάνωση Στερεάς Ελλάδας
Δελτίο Τύπου
Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας
Θέμα: Ιστορική Γέφυρα Χαλκίδας….όπως #ΤΕΜΠΗ (Έγγραφα φωτιά)
Από τύχη δεν θρηνήσαμε θύματα…!
Ατύχημα ή και δυστύχημα, που περίμενε να γίνει, ήταν και είναι ακόμη η Παλιά Ιστορική Γέφυρα της Χαλκίδας στον Πορθμό του Ευρίπου, σύμφωνα με έγγραφο – έκκληση - προειδοποίηση του Οργανισμού Λιμένων Νομού Εύβοιας Α.Ε. (#ΟΛΝΕ), με ημερομηνία 4 Φεβρουαρίου 2025, προς την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας!
Το τελευταίο μπλοκάρισμα της ιστορικής γέφυρας, που άφησε για πολλές ώρες μπλοκαρισμένη και την πόλη της Χαλκίδας, ακόμη κι αν αποκαταστάθηκε τελικά η βλάβη, είναι η απόδειξη.
Όπως και στο έγκλημα των Τεμπών, που είχαν προειδοποιήσει για τα μεγάλα και επικίνδυνα προβλήματα οι Σιδηροδρομικοί, αλλά και η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (#ΡΑΣ), έτσι και στη Γέφυρα της Χαλκίδας οι προειδοποιήσεις για την επικινδυνότητά της έχουν φτάσει, έξι μήνες τώρα (και μάλιστα με βάση έγκυρη έρευνα καθηγητή του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου), σε ώτα μη ακοόντων και μη συναισθανόμενων στην Περιφέρεια.
«Δεδομένου ότι πια δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια καθότι η οποιαδήποτε δυσλειτουργία της γέφυρας εγκυμονεί ΣΟΒΑΡΟ ΚΙΝΔΥΝΟ ΑΤΥΧΗΜΑΤΟΣ, με πολύ μεγάλη επιβάρυνση στη ζωή της πόλης και την ναυσιπλοΐα, παρακαλούμε για τις ενέργειες σας…», καλεί την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας ο Διευθύνων Σύμβουλος ΟΛΝΕ Α.Ε., Χαράλαμπος Π.Μανιάτης, που χρημάτισε και δήμαρχος Χαλκίδας, στο έγγραφό του που πρωτοκολλήθηκε με αριθμό 3122.1-τ03α/4987/23.01.2025 και στάλθηκε στις 4 Φεβρουαρίου.
Η επιστολή στάλθηκε ύστερα από άρνηση του Υπουργείου Ναυτιλίας στο αίτημα του ΟΛΝΕ για χρηματοδότηση σωστικών επεμβάσεων από ίδια έσοδα, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο ιστότοπος EviaTop blogspot gr.
Έτσι ο ΟΛΝΕ στράφηκε στον περιφερειάρχη και με επίσημη επιστολή – προειδοποίηση, ύστερα από προφορική συζήτηση του διευθύνοντα συμβούλου με τον κ. Φ.Σπανό στα τέλη του 2024, κατά το ίδιο αποκαλυπτικό δημοσίευμα.
Από τις αρχές Φεβρουαρίου, όμως, δεν έγινε κανένα βήμα για το «Σοβαρό κίνδυνο ατυχήματος», παρά το γεγονός ότι ένα τόσο σοβαρό (και, όπως φαίνεται, επικίνδυνο πλέον) έργο για τη Χαλκίδα και για ολόκληρο το νομό Εύβοιας θεωρείται, αναλογικά, μικρής αξίας για τα δεδομένα άλλων έργων της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας.
Καθώς η επιστολή καταγράφει και την πλήρη και αναλυτική κοστολόγηση του έργου (συνολικός προϋπολογισμός: 910.000 ευρώ), ύστερα από τη μελέτη του καθηγητή στο #ΕΜΠ, κ. Ιωάννη Βάγια.
Καλώδια ισχύος, ελέγχου και αυτοματισμού της γέφυρας σε κακή κατάσταση, σχάρες διαβρωμένες, ηλεκτρολογικοί πίνακες κίνησης και αισθητήρια πεπαλαιωμένα, υδραυλικά συστήματα φθαρμένα και πεπαλαιωμένα (από το 1963, που εγκαινιάστηκε η ιστορική γέφυρα), αλλά, κυρίως, ότι η γέφυρα της Χαλκίδας λειτουργεί «χωρίς Πρωτόκολλο Συντήρησης» είναι μερικές μόνον από τις ζοφερές επισημάνσεις του εγγράφου προς την Περιφέρεια.
Με δυο λόγια, από τύχη δεν θρηνήσαμε θύματα και εδώ, όπως στα Τέμπη!
Η διέλευση της γέφυρας, αφού παρέλυσε για πολλές ώρες η πόλη της Χαλκίδας, 12η σε πληθυσμό στην Ελλάδα, αποκομένη, αποκαταστάθηκε τελικά στις 16.30 της 4ης Αυγούστου 2025 (αντί των 10.00 που είχε ανακοινωθεί αρχικά!), όχι όμως και η ναυσιπλοΐα, που δεν αποκαταστάθηκε, μέχρι νεωτέρας από τις αρχές.






Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Boat

Messapia Travel

Messapia Travel
Όπου ονειρεύεσαι να βρεθείς.... Καλαβρής

Footer